Śliwki

Lubicie śliwki? Ja uwielbiam. :-) Najbardziej na surowo, ale pyszne są też przetwory ze śliwek (zwłaszcza powidła, które smaży moja mama) i ciasta ze śliwkami...



Można je też dodawać do sałatek. Warto je zajadać, bo dostarczają nam wielu cennych składników.  Są naładowane przeciwutleniaczami, więc neutralizują wolne rodniki, zmniejszając prawdopodobieństwo wystąpienia nowotworu i działają przeciwstarzeniowo.

Zawierają dużo witamin w tym witaminy C, ale także witaminy K, która reguluje proces krzepnięcia krwi oraz witamin z grupy B. Działają także przeciwmiażdżycowo, hamując wchłanianie "złego" cholesterolu. Regulują także przemianę materii, zmniejszając ryzyko nowotworu jelita.

Są zdrowe także "stosowane zewnętrznie". Można z nich robić maseczki, a wiele osób ceni sobie dobroczynne działanie (i zapach!) oleju z pestek śliwki. ;-)

Ze śliwek zwykle robię "najszybsze ciasto świata". Właśnie zamierzam upiec, postaram się zrobić zdjęcia i podzielę się przepisem! :-)

20 komentarzy:

  1. Podziel się przepisem koniecznie! uwielbiam śliwki :) olej z pestek marzy mi się od dawna :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ja lubie powidla ze sliwek, a jak mam jest same to musza byc koniecznie slodkie. i lubie tez mirabelki.. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Również bardzo lubię. Szczególnie ciasto ze śliwkami :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam surowe, ale dobre są też powidła z kakao, mmmmm :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj jak ja bym teraz zjadła śliwki...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uwielbiam śliwki i czekam na ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam śliwki:-) głownie solo:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. I love plums! I would love to see your recipe :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. czekam na przepis :) też mam zamiar dodać swój, będziemy mogły poeksperymentować :-) zapraszam do mnie, dopiero zaczynam i bardzo liczę na opinie, wskazówki :)
    http://danceinmykitchen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam śliwki :) a powideł śliwkowych wczoraj zjadłam pół słoiczka!! ;)) czekam na przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam je ! :)
    A jeśli przy śliwkach jesteśmy to kusi mnie olej z pestek śliwek :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepis wrzucony!

    A olej z pestek śliwek jest świetny i ładnie pachnie. :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam dwa drzewka na ogródku śliwek węgierek i dwa takich słodkich, zielonych :) Na drugi rok się z Wami podzielę, miłośniczki śliwek^^

    OdpowiedzUsuń
  14. Też lubię powidła, zwłaszcza z tostami :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Thanks,for your comment on my blog.^^
    I'm now following you on gfc (92) and bloglovin #5.
    Hope you follow me back on both...?
    Lovely greets Nessa

    OdpowiedzUsuń
  16. lubie sliwki ale nie nawidze suszonych sliwek i zupy z suszu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam śliwki zarówno suszone i świeże . Sa świetne .A powidła smaży moja teściowa i co roku obdarowuje mnie kilkoma słoikami . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń