Makaron z brokułami

Uwielbiam makaron i brokuły, a w tym daniu obydwa te składniki występują w głównych rolach. Dodatkowo jest ono szybkie i proste do zrobienia.


Składniki (dla dwóch osób):
- makaron, najlepiej razowy (w wersji widocznej na zdjęciu jest zwykły, bo razowy wyszedł był ;-P)
- brokuł
- żółty ser (ok 10-20 dkg)
- mała cebulka
- przyprawy (sól, pieprz i co tam chcecie)

Gotujemy wodę na makaron, a w tym czasie kroimy i myjemy brokuł oraz obieramy i bardzo drobno kroimy cebulkę).

Pokrojony brokuł gotujemy go bardzo krótko, tak, żeby pozostał lekko twardy. Podobnie z makaronem, który gotujemy al dente.

Ser można zetrzeć na tarce, ale szybciej będzie pokroić go na paski - i tak się roztopi. ;-)

Kiedy makaron i brokuł się ugotują, odlewamy wodę. Ja robię to przy użyciu sitka, na które wcześniej wrzucam pokrojoną cebulkę. Po przelaniu gorącą wodą jest lekko zblanszowana.

Wszystko razem mieszamy (ser musi się roztopić) i przyprawiamy do smaku.

Smacznego!

28 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie ! Uwielbiam brokuły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! Ja polewam taki brokułwo-serowy miks sosem z pleśniowego sera typu blue rozpuszczonego w śmietance i posypuję podprażonymi nasionami słonecznika, niebo w gębie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie zastanawiam się nad jakąś wariacją z wykorzystaniem serka pleśniowego. Takiego z niebieską pleśnią...

      Usuń
  3. brukuły są świetne, w tej wersji jeszcze ich nie próbowałam :) ciekawe jak smakowałoby to z gorgonzolą :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ciekawy pomysł!

      Zapomniałam,że miałam w recenzji napisać, że nie zgadzam się z opinią, że "do sosu można dać byle jaki ser". Przecież "byle jaki smak" takiego sera może zepsuć całą potrawę... ;-/ Chyba to dopiszę.

      Usuń
  4. Aż nabrałam ochoty na coś pysznego... Uwielbiam makaron, a z dodatkiem typu szpinak, brokuły lub cukinia jadłabym cały czas :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też! Jutro planuję zrobić zapas brokułów i cukinii właśnie... :-)

      Usuń
  5. nienawidze brokul :P ale uwielbiam makaron z serem i cebulką- swietny jest podsmazany taki na patelni, mniam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie Ty jedna ;-) Aż się zdziwiłam, że tu tyle fanek brokułów, bo kiedy wspominam, że je lubię, większość znajomych patrzy na mnie jak na dziwoląga. ;-)

      Usuń
  6. Super połączenie, mogłabym jeść makaron ze wszystkim :)
    Apetyczna fotka, mniami...

    OdpowiedzUsuń
  7. To jest coś co lubię - pyszny misz masz na talerzu :) Wygląda przepysznie, aż nabrałam ochoty na śniadanko :) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. A wiesz, ja często z oszczędności czasu i garnków [ :P ] gotuję makaron razem z brokułami - tak pięknie to się wtedy łączy w smaku! Danie najprostsze z możliwych, a w razie niespodziewanych gości można się nie powstydzić :)

    W ogóle, dania jednogarnkowe w mojej kuchni ostatnio wiodą prym - polecam spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może spróbuję, choć makaron chyba jednak dłużej gotuję (ok 10 minut), a brokuły lubię takie twardawe i nie wiem, czy gotuję je 5 minut. Chyba, żeby wrzucić brokuły do gotującego się makaronu?

      Usuń
  9. Uwielbiam i makaron i brokuły, no i ser też:-D

    OdpowiedzUsuń
  10. Doradzę Ci abyś dodała troszkę śmietanki tortowej...będzie jeszcze lepsze!:)ja dodaję także pierś z kurczaka:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jadłam, dobre :) "Chwila dla siebie" ma racje, brokuły i makaron spokojnie można razem gotować, sama tak zawsze robię:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przybij piątkę :D

      Usuń
    2. To może też spróbuję? ;-)

      Usuń
    3. I to tak, jak opisałaś wyżej - do gotującego się makaronu, brokuły na 5 minut. Będzie pysznie :D

      Usuń
  12. Uwielbiam brokuły :) A brokuły i makaron to wymarzone połączenie :)

    Zapraszam Cię do zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Sama często gotuję coś podobnego, ale zazwyczaj dodaję mozzarellę, czasem jeszcze pokrojone pomidorki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda super, na pewno wypróbuje przepis. Ja od siebie mogę polecić ryż z cukinią, papryką i curry, paluchy lizać !

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam brokuły :) więc muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń