Tagi i podziękowania :-)

Chyba jestem ostatnią osobą, która nie odpowiedziała jeszcze na tag "Liebster blog", a co gorsza, ciągle nie odpowiedziałam na jeszcze starszy tag. Nie miałam kiedy napisać tak długiego postu...


Ostatnio posty pojawiające się na blogu pochodziły w większości z wcześniej przygotowanego zapasu. Nowe składały się głównie ze zdjęć, dostarczonych przez kogoś, bo brakowało mi czasu, żeby na spokojnie coś napisać i porobić zdjęcia. Ledwie nadążałam za Waszymi blogami...

Nie zdążyłam nawet porządnie podziękować Idalii i Pauli, które zrobiły mi świetną reklamę na swoich blogach. Dziękuję, dziewczyny!!!

Czas jednak rozprawić się z pytaniami, które zadały mi NarjaMrufeckaJoanna_NProzerpineDorota R. i RudaŚka

Zacznę od Liebster Blog.


Nominacja do Liebster Blog jest przyznawana przez innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę". Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. 

Jako pierwsza otagowała mnie Mrufecka, a oto jej pytania:

1. Dlaczego założyłaś bloga? 

- To dość skomplikowane... :-) Musiało zaistnieć wiele powodów, żebym w końcu to zrobiła... Przede wszystkim był to taki mały eksperyment. :-)

2. Książka czy film?

- Książka!

3. Prysznic czy kąpiel?

- Prysznic.

4. Twoje zainteresowania?

- Są rozległe. Jest tyle fascynujących rzeczy dookoła, przydałoby się więcej czasu....

5. Jaki masz charakter?

- Trudno to oceniać mnie samej... ;-) Chyba lepiej mogliby odpowiedzieć na to pytanie ludzie, którzy mnie znają.

6. Ulubiony słodycz?

- Czekolada.

7. Książka czy film? 

- Patrz ad. 2. ;-)

8. Czy lubisz robótki domowe?

- Zależy co rozumiesz pod tym pojęciem: robótki typu urządzanie wnętrz czy szycie - tak. Robótki typu sprzątanie, itp. prace domowe. - nie!

9. Jaka jest Twoja ulubiona pora roku?

- W każdej jest coś fajnego. ;-)

10. Czy masz zwierzaka?

- Obecnie niestety nie.

11. Jakiego zachowania nie lubisz u ludzi? 

- Ograniczenia umysłowego na własne życzenie, cwaniactwa, pretensjonalności...

Później dostałam pytania od Joanny_N

1. Czym kierujesz się z reguły przy zakupie kosmetyku - reklamą, ceną, opiniami innych, składem, firmą? 

Przede wszystkim składem.
Poza tym unikam produktów firm testujących na zwierzętach.

2. Czy masz jakąś pasję, a może jest jakaś dziedzina, którą się mocno interesujesz?

Jest wiele takich dziedzin. ;-)

3. Ulubiony styl wnętrzarski?

Właściwie mam kilka: jedne bardziej w "sferze marzeń", bo potrzebowałabym sporych wnętrz, żeby móc tak mieszkać, inne - dopasowane do moich możliwości. ;-)

4. Książka i/lub film, do którego lubisz wracać w okresie jesienno-zimowym?

Mam wiele takich książek i filmów, do których wracam od lat, niekoniecznie ze względu na porę roku. Teraz aż zaczęłam myśleć, czy są jakieś takie typowo zimowe i... sama nie wiem... Napiszę tu, kiedy coś wymyślę...

5. Twoje największe odkrycie kosmetyczne (może być tegoroczne, może być wcześniejsze). 

W tym roku nic mnie nie olśniło, a odkryciem wszech czasów były kosmetyki naturalne i robione własnoręcznie.

6. Czy masz jakiś pielęgnacyjny "sekret" na okres jesienno-zimowy? Do czego przywiązujesz największą wagę w tym okresie? 

Używam dużo tłustych mazideł. Są świetne na mrozy i przesuszenie skóry w "kaloryferowej porze". Skwalan stosuję w ilościach hurtowych, do tego masło kakaowe i shea - do rąk używam ich solo, odkąd to robię, nie pęka mi skóra na rękach. Kiedyś miałam z tym problem.

7. Czy składy kosmetyków są dla Ciebie ważną kwestią? Czy zwracasz uwagę na to, czy są testowane na zwierzętach, mają ekologiczne certyfikaty, czy jest to dla Ciebie raczej kwestia drugorzędna?

To jest dla mnie bardzo ważne. Staram się być "kosmetyczną wegetarianką". Unikam firm testujących kosmetyki na zwierzętach, bo uważam to za nieuzasadnione okrucieństwo.
Unikam też kosmetyków, które zawierają składniki zwierzęce - nie chodzi mi tu np. o mleko, ale np. o tłuszcz zwierzęcy, który jest głównym składnikiem wielu mydeł.
Co do certyfikatów, to różnie z nimi bywa, niektóre jest dziwnie łatwo zdobyć, dlatego tym mniej się przejmuję.

8. Czy zdarzyło Ci się kupić kosmetyk wyłącznie ze względu na ładne opakowanie? :) Jeśli tak, to jaki?

Jasne! ;-) Kupiłam tak kilka lat temu róż Bourjois, który wyglądał i pachniał jak taki bardzo stary. Pomyślałam  że będzie świetnie wyglądać na zdjęciach! ;-)

9. Wolisz życiową spontaniczność czy jesteś raczej z tych planujących?

Zależy w jakim zakresie. Staram się wszystko planować, ale zostawiam sobie możliwość spontanicznych zmian. Zwykle wychodzą mi one na dobre, nawet jeśli ludzie wokół pukają się w czoło. ;-)

10. Z jakimi zapachami kojarzy Ci się jesień?

Schnące liście, dym, mgła, mokra ziemia...

11. Jaka jest Twoja największa zaleta i największa wada?

O to powinno się zapytać tych, którzy ze mną przestają. Mnie trudno jest to ocenić. Pewnie sama nie wiem, jaki ze mnie potwór. ;-)

Kolejne pytania zadała Prozerpine:

1.  Twój ideał kobiecego piękna

Gwiazdy Bollywood  i inne piękne brunetki.

2.  Kawa, czy herbata? Którą opcję najczęściej wybierasz?

Herbata!

3.  Książka. która najmocniej wpłynęła na Ciebie, jako na człowieka.

Takich książek było wiele, można powiedzieć, że w znacznej mierze książki mnie "ukształtowały".

4.  Postać (powieściowa, filmowa, bajkowa) z którą się utożsamiałaś, bądź utożsamiasz.

Wiele jest takich postaci, niektóre mogą być kontrowersyjne... ;-)

5.  Twój znak zodiaku - czy dostrzegasz jego wpływ na swoją osobowość?

Nie znam się na tym za bardzo, ale moja koleżanka, która się zna, mówi, że pasuje do mnie zupełnie inny znak niż mój. ;-) Podobno koziorożce to skrupulatni materialiści, którzy lubią ład i określony porządek ;-))))

6.  Kolor, który wprawia Cię w świetny nastrój :)

Zielony.

7.  Ilość, czy jakość? W których wypadkach kierujesz się tymi wyznacznikami?

Zwykle wybieram jakość.

8.  Co najchętniej nakładasz na usta: szminkę, błyszczyk? A może bezbarwny balsam? 

Chyba błyszczyk.

9.  Ulubiony kwiat.

Lubię kilka - głównie z uwagi na zapachy. :-) Najbardziej chyba róże, ale też kwiaty lipy i mam sentyment do fiołków.

10. Piosenka, której najchętniej słuchasz tej jesieni :)

Chyba nie mam jakiegoś szczególnego przeboju na jesień.

11.  Kosmetyczne odkrycie roku- czy już masz ? Jeśli tak, to podziel się :)

Chyba też nie mam... Nic nie przychodzi mi do głowy...

Kolejne pytania zadała mi Dorota R.

1. Skąd wziął się pomysł na założenie bloga?

Od dłuższego czasu czytałam inne blogi i tam zaczęłam myśleć o własnym...

2. Jak długo prowadzisz bloga?

Tego bloga mam od trzech miesięcy.

3. Twoje marzenie to...

Mam tyle marzeń, że ciężko to wyliczyć...

4. Ulubiona rozrywka to...

Czytanie.

5. Jeśli byś mogła coś w sobie zmienić, co to by było... 

Chciałabym być zawsze zdrowa. I bardziej asertywna.

6. Twoja najgorsza wada

O to trzeba byłoby zapytać tych, którzy ze mną przestają. ;-)

7. Twoja najlepsza zaleta

O to też trzeba byłoby zapytać tych, którzy ze mną przestają. ;-)

8. Ulubiony kosmetyk

Ostatnio: skwalan.

9. Rzecz dla której oszalałaś..

Hm... dla rzeczy chyba nie szalałam...

10. Film czy muzyka?

Muzyka.

11. Błyszczyk czy szminka?

Błyszczyk.

A te pytania zadała RudaŚka

1. Dlaczego akurat taką nazwę bloga wybrałaś?

Długo myślałam nad nazwą, nawet miałam jedną i nagle trafiłam na taki okropny, moralizatorski i pseudointelektualny tekst, który mnie zainspirował. ;-) W jednej chwili miałam TĘ nazwę! ;-)

2. Herbata czy kawa?

Herbata!

3. Twój wymarzony dom to ...?

Dom, który sam się sprząta! I sam sobie robi remonty, które ja wymyślę! ;-)

4. Jakie kompozycje zapachowe wybierasz przy zakupie kosmetyków?

Roślinne, ziołowe, świeże... Ale nie tylko... Zależy, do czego to ma być...

5. Ulubiona forma aktywności?

Rower i góry!

6. Żelki czy czekolada?

Czekolada!!!

7. Gdybyś miała opisać siebie trzema słowami, byłyby to?

1. Hedonistka 2. i 3. Eskapistka ;-)
A tak naprawdę to... sama nie wiem... To trudne zadanie. :-)

8.  W jakim miejscu na świecie chciałabyś mieszkać?

W Irlandii!

9. Gdybyś mogła zmienić się w zwierzę, co by to było?

Prawdopodobnie wyszedłby leniwiec. ;-)

10. Gdybyś miała możliwość zmiany swojego imienia, jakie byś wybrała?

To się zmienia w czasie. Czasem jakieś imię wydaje mi się takie piękne... ;-) W sumie nawet mogłoby być Una. ;-)

11. Masz możliwość napisania listu do Mikołaja i proszenia o dowolną rzecz. Co wybierasz?

Trzymiesięczną podróż po Ameryce Południowej!



Narja mnie przesłała mi jeszcze w październiku tag Moje włosy w pigułce

1. Twój naturalny kolor włosów:

Nie pamiętam, od wielu lat go nie widziałam i nie było to nic ciekawego. Coś szaro-burego ;-)

2. Twój obecny kolor włosów:

Ciemnorudy.

3. Aktualna długość Twoich włosów:

Sięgają trochę za łopatki. Wyprostowane nawet dalej. ;-)

4. Długość na jaką chciałabyś zapuścić włosy:

Co najmniej do pasa.

5. Jak często podcinasz końcówki:

Niezbyt często, jak najrzadziej.

6. Twoje włosy są proste, kręcone czy falowane:

Kręcone.

7. Jaką porowatość mają Twoje włosy:

Wielką. ;-)

8. Jakie są Twoje włosy (np. normalne, przetłuszczające się, suche itp.)

Suche.

9. Jak wygląda Twój codzienny włosowy rytuał pielęgnacyjny:

Prawdę mówiąc nie mam jakiegoś stałego rytuału, wszystko zależy od sytuacji, tego ile mam czasu, stanu włosów...

Aktualnie używam:

Przed myciem: olejów, ostatnio głównie Vatiki.

Do mycia: żelu pod prysznic BD albo szamponu z BD (z dodatkiem olejków eterycznych, których dodaję podczas mycia - są to w różnych kombinacjach olejek rozmarynowy, z drzewka herbacianego i lawendowy). Czasem myję też włosy szamponem Alterry (lepiej zmywa cięższe oleje, np. rycynowy). 

Farbuję henną, czasem odżywiam innymi ziołami albo myję glinką marokańską.

10. Czego nie lubią Twoje włosy (np. wiatru, silikonów itd.):

Mocnych detergentów, suszarek, kaloryferów i klimatyzacji, słońca - wysuszają się i jaśnieją, nawet pod henną.

11. Co lubią Twoje włosy (nawilżanie, olejowanie, itp.):

Oleje, delikatne szampony, hennę i inne zioła. Wszystko bardzo szybko "pożerają".

12. Jaka jest Twoja ulubiona fryzura:

Chciałabym umieć robić ładne warkocze i eleganckie upięcia. Niestety nie umiem. ;/

13. Gdyby Twoje włosy umiały mówić to co by powiedziały:

Hm... Lepiej, żeby się nie odzywały... ;-)

+  Od kiedy stosujesz świadomą pielęgnację włosów? ( pytanie opcjonalne )

Prawie 4 lata.

Ale się opisałam! Nie wiem, czy ktoś dotrwał do końca...  ;-)

Nie wiem, czy jest sens kogoś tagować, bo chyba wszyscy już odpowiadali na te tagi, ale jeśli kogoś ominęły - napiszcie w komentarzach, to Was otaguję i dorzucę swoje pytanka! ;-) 

64 komentarze:

  1. Książki i herbata - to i moje wybory :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje jedne z ulubionych wyborów i nałogów. Jedno i drugie uwielbiam i nie mogłabym żyć bez. ;-)

      Usuń
  2. Gdzie tam, nie ty jedyna jeszcze nie odpowiedziałaś. Na mój tag wskazane osoby w ogóle nic nie odpisały. :|

    OdpowiedzUsuń
  3. Wlasnie mi przypomniałaś , że strasznie zalegam z tagami :/

    OdpowiedzUsuń
  4. ech ja też mam wciąż zaległe odpowiedzi na ten tag, jakoś nie mogę się zebrać;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, i ja zalegam z jednym tagiem. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Napisałaś, że TEGO bloga prowadzisz od 3 miesięcy...czyżbyś prowadziła jeszcze jakiś inny? ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prowadziłam nawet więcej blogów, nie tylko swoich. Teraz prowadzę 2, ale zupełnie różne. :-)

      Usuń
  7. pokaż nam swoje długie, kręcone włosy! Proszę, proszę, proszę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm... Coś tam widać w postach o hennie. Sama nie wiem, czy mam takie ciekawe włosy... I miałam się nie pokazywać...

      Usuń
  8. ale się namęczyłaś z tym postem :D tyle pytań ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego tak długo zwlekałam, nie miałam kiedy się tym zająć.

      Usuń
  9. No to się napracowałaś nad tymi wszystkimi odpowiedziami ;)
    Miło dowiedzieć się o Tobie jeszcze więcej- sądząc po wszystkim udostępnionych nam informacjach i Twoim stylu pisania łatwo można wywnioskować, że fajna z Ciebie dziewczyna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Na blogach wszyscy wydają się mili i sympatyczni. :-)

      Usuń
  10. Podpisuję się pod prośbą, byś pokazała włosy! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Una, ja "Ciebie" uwielbiam czytać! O byle czym mogłabyś pisać, a mnie by to zaciekawiło. Przeczytałam całość, oczywiście :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale Ci się tych pytań nazbierało:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Faktycznie się uzbierało, ale miło, że odpowiedziałaś :) Przy leniwcu się zaśmiałam, bo tez chyba byłabym tym samym :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ale nadrobiłaś tagów :))
    super, fajna z Ciebie dziewczyna :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuje za odpowiedz nazbierało się :) co do robótek oczywiście mówiłam o tych przyjemnych

    OdpowiedzUsuń
  16. :*

    Jeeejj, ile pytań :) Również lubię zapach róż i chciałabym, by moje mieszkanie samo się sprzątało i remontowało. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwłaszcza teraz, przed świętami, przydałyby się takie umiejętności mieszkaniom. ;-)

      Usuń
  17. Ty i leniwiec?!
    Dla mnie jesteś uosobieniem pracowitości i energii.

    Jak ty byś była leniwcem, to czym ja bym była? ;)))))))))0

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sercu jestem leniwcem. ;-)

      Staram się wszystko szybko zrobić, żeby móc oddać się lenistwu. :-)

      Usuń
  18. Dom, który sam sprząta i robi remonty, które Ty wymyślisz... No po prostu raj:D

    OdpowiedzUsuń
  19. I jak Ci ten blogowy eksperyment wyszedł?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawie! Nie spodziewałam się takiego ruchu! :-)

      Usuń
  20. mamy duzo wspolnego :) kocham czekolade i bardzo podobaja mi sie brunetki :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie jesteś ostatnia ;)
    Ja się jeszcze za odpowiedzi nie zabrałam.

    OdpowiedzUsuń
  22. dlaczego chciałabyś mieszkać w irlandii?

    OdpowiedzUsuń
  23. Haaaa też chciałabym mieć dom który sam się sprząta i te remonty... :D już kilka razy słyszę od Ciebie o skwalenie (tak to się odmienia?) i mam na niego straszną ochotę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skwalan to inna forma skwalenu. Jestem jego fanką po prostu. ;-)

      Usuń
  24. Niestety tacy obserwatorzy się zdarzają :(
    Ja wolę szminkę i uwielbiam styl Shabby chic :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię shabby chic, choć zależy jaki. :-)

      Usuń
  25. nie martw się! jeszcze ja nie odpowiedziałam na liebster i też miałam zrobić to dzisiaj :D

    "7. Książka czy film?

    - Patrz ad. 3. ;-)"

    hmmmm czyli że prysznic? :D

    OdpowiedzUsuń
  26. OoO Fajny wpis
    genialny blog
    pozdrawiam zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale się tego nazbierało....:)
    Ciekawe odpowiedzi...:)


    Zapraszam do mnie na rozdanie...:)
    Będzie aż 4 zwycięzców...!!!
    http://otulona-zapachem.blogspot.com/2012/12/moje-pierwsze-rozdanie-i-nagrody.html?showComment=1355151105383#c9119174444175926115

    OdpowiedzUsuń
  28. Niektóre pytania trochę banalne, zawsze bardziej ciekawią mnie typu: co było inspiracją dla założenia blogu albo pytania związane z Twoją pasją :) Ogólnie to fajna sprawa z tymi pytaniami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może chcesz zostać otagowana? Bo tak jakoś mi głupio, ze nie podałam dalej... ;-)

      Usuń
  29. Też bym poprosiłą o kilkumiesięczną podróż po Ameryce Południowej... żeby tylko któryś Mikołaj miał tyle pieniędzy, żeby mi ją sfinansować... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie! I ogarniał moje sprawy tutaj, kiedy ja będę się tam szwędać... :-)

      Usuń
  30. Zapraszam do wzięcia udziału w rozdaniu u mnie na blogu. :)
    www.bairres.blogspot.com
    pozdrawiam, Klara ♥

    OdpowiedzUsuń
  31. dlaczego nie wierzysz że ktoś mógł dotrwać do końca ? uwielbiam czytać takie rzeczy!

    OdpowiedzUsuń
  32. Nazbierało Ci się troche tych TaGów. Genialna fotka.

    OdpowiedzUsuń