Neutralne cienie do powiek - przegląd

Kasia postanowiła zacząć się malować. Wcześniej praktycznie tego nie robiła, ale teraz ma nową pracę – wśród eleganckich kobiet i nie chce odstawać.

1. / 2. / 3. / 4. / 5.

W pracy chce wyglądać elegancko, ale bez ekstrawagancji, tym bardziej, że nie ma do nich skłonności. Jest dojrzałą kobietą i lubi stonowany, klasyczny styl. A ponieważ dopiero uczy się malować, chce zacząć od czegoś, czym nie zrobi sobie krzywdy.

Zaczęłyśmy od zapoznania jej z mineralnymi podkładami (testuje) i tuszami do rzęs. Potem przyszła kolej na cienie do powiek.

Uznałyśmy, że na początek najlepsze będą neutralne barwy, a ona postanowiła sprawić sobie paletkę w takich kolorach. Podobno nic jej nie uczula i nie jest maniaczką naturalnych kosmetyków, więc ma szerokie możliwości wyboru.

W czasie weekendu zrobiłyśmy przegląd paletek do makijażu w "bezpiecznych" kolorach. Zaskoczyło mnie, jak dużo ich jest!

Na skutek tej obfitości dostałyśmy całkiem konkretnego oczopląsu. ;-)

Podsunęło mi to pomysł na wpis z przeglądem takich paletek.

I pytaniem do Was, czy je znacie?

Oraz jakie paletki do makijażu oczu w naturalnych / neutralnych / nude kolorach polecacie? Początkującej osobie i każdemu, komu może się to przydać.

1. / 2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10.11. / 12. / 13. / 14. / 15. / 16.

Mniejszych paletek też jest sporo...

1. / 2. / 3. / 4. / 5. / 6. / 7. / 8. / 9. / 10. / 11. / 12. / 13.

Sama najchętniej używam cieni mineralnych. Mam „neutralną” paletkę Lily Lolo, „prawie neutralną” Inglot Freedom System oraz jeszcze mniej „neutralną” paletkę Essence i mogę się wypowiedzieć praktycznie tylko na ich temat.

Kilka lat temu miałam cienie Bourjois, ale nie wiem, czy się nie zmieniły. Podoba mi się czekoladowa paletka Too Faced i seria Naked z Urban Decay, najbardziej klasyczna Naked i Naked 2. Jednak ciągle ich nie kupuję, bo myślę, że skoro mam dwie wyżej wspomniane i sporo cieni mineralnych, to po co mi więcej? ;-)

Przy okazji przeglądania zdjęć do tych kolaży odkryłam bardzo ciekawe – głównie pod względem wizualnym – paletki do makijażu. Większość z nich nie jest dostępna w Polsce, więc ich tu nie uwzględniłam, ale a z mam chęć zrobić osobny wpis o ciekawym wzornictwie kosmetyków kolorowych. Zwłaszcza, że lubię robić kolaże. ;-) Sądzicie, ze taki wpis mógłby być ciekawy?

W ogóle nie mam doświadczeń z popularnymi na blogach cieniami firm takich jak Sleek, MakeUp Revolution czy W7. Są niedrogie i fajnie wyglądają na zdjęciach, ale jak jest z ich trwałością? Czy są one warte uwagi?

Co poleciłybyście początkującej osobie? Uwzględniając fakt, że nie jest już nastolatką, może sobie pozwolić na droższe kosmetyki, ale właśnie muszą być raczej stonowane. I trwałe. :-)


94 komentarze:

  1. Naced Basic 2, a jeżeli chce też trochę błysku to białą czekoladkę z MUR:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niedostępne w Polsce - poza jedna paletą w Sephorze - TooFaced :D Rewelacyjna jakość, tutoriale dołączone do opakowania, cienie pogrupowane 3x3 - w zależności od okazji. Mam 4 palety sprowadzone z USA i nie zamienię ich na nic innego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Też żałuję, że tylko jedna paletka Too Faced jest dostępna w Polsce. Słyszę o nich same dobre rzeczy! :-)

      Usuń
  3. Jako posiadaczka Naked 2 i 3 oraz Chocolate Bar, polecam wszystkie trzy. Mam, używam i chwalę je sobie, choć wydaje mi się, że najlepsza dla początkującej osoby byłaby chyba Chocolate Bar. Z tańszych opcji polecam Sleek Au Naturel lub Oh So Special - obie są bardzo funkcjonalne i świetnie się sprawdzają do makijażu na co dzień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę są takie dobre? Robisz świetne makijaże, więc Twoje zdanie jest miarodajne. :-)

      Czekoladka bardzo jej się spodobała (mnie zresztą też). :-)

      Usuń
  4. Jeśli mówimy o osobie początkującej, która ma pieniądze to najbardziej poleciłabym Zoevę, bo jest świetna pigmentacja cieni i trwałość, a cena jest pomiędzy drogimi i tanimi ( 72 zł).

    Mam Naked 3, ale mam ochotę jeszcze na Naked Basics 2.

    Na spróbowanie też jest fajna Death by Chocolate, bardzo ją lubię i sięgam po nią na co dzień. Nie lubię już takich bardzo małych paletek, ponieważ u mnie są nie praktyczne.

    Ta propozycja z Sephory wydaje się mi być bardzo ciekawa. http://make-up-land.blogspot.com/2015/06/smashbox-kusi-nowa-paleta-w-wersji.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za informację o Zoevie! Dobrze wiedzieć! :-)

      Pozostałe, które wymieniłaś też ciekawie wyglądają.

      Kurczę, czemu ich jest aż tyle? Gdyby była jedna, byłoby prościej! :-)

      Usuń
    2. bo za dużo jest fajnych paletek :D

      Usuń
  5. Kiedyś wygrałam cienie Make u Factory i były jednymi z lepszych jakie miałam :) Te mogę na pewno polecić. A tak to przyznam, że z tych paletek mogłabym mieć każdą :) Kolory piękne i wcale nie nudne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajna wygrana! :-)

      Mnie też się podobają takie kolory! :-)

      Usuń
  6. Nie mam doświadczenie z cieniami z "górnej półki". Zadowalam się Sleekiem, Makeup Revolution ( W7 podobno kiepskie ), mam trochę Inglota, Gosha, KOBO, KIKO itp. Maluję często koleżanki, siebie zresztą też. Wszystko kwestia bazy, na paint pocie a MACA ( w sumie na bazie z lumene też ) wszystko trzyma mi się super i nawet jeśli po całonocnym weselu twarz nie wygląda najświeżej to oczy pozostają bez naruszenia :) Sama rozważam zakup palety na swój ślub, waham się między The Balm Nude Tude a Nude Dude, chodzi za mną też Zoeva. Wolałabym żeby ktoś za mnie zdecydował :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, przy tylu możliwościach trudno jest się zdecydować...

      Zgadzam się, że dużo zależy od bazy! Dobrze wiedzieć o tych ze Sleek i MUR - ja ich własnie w ogóle nie znam. ugrzęzłam w "minerałach" i głównie ich używam.

      Usuń
  7. Czekoladka mi się marzy. I chyba zgubiłaś tutaj słynną Au Naturel:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zgubiłam, ale nie miałam udostępnionego zdjęcia! ;-)

      Usuń
  8. Ja z czystym sercem polecam Sleek i MUR oraz jego odłam MUA (odrobinę tańsze), dwie ostatnie ewidentnie wzorują się na TF, ale robią to trafnie. Mam z MUR paletkę PRO2 i jestem zachwycona trwałością i jakością, cena też jest świetna. Skusiłam się na niewiele droższego Sleeka i jestem zdziwiona, że to ta sama jakość co tańszy Makeup Revolution. Kusi mnie na droższy The Balm, ale chyba tylko z powodu opakowania. Ten retro styl i zabawne gry słowne są po prostu strzałem w 10. Dlatego jestem jak najbardziej za postem o dizajnie kolorówek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MUA to odłam MUR? O, nie wiedziałam! Jakoś na bakier jestem z tymi markami. ;-)

      Właśnie zauważyłam,że mocno się "inspirują" Too Faced, ale ta "czekoladka" z Too Faced wygląda tak elegancko, że chyba i tak trudno ją przebić.

      The Balm też podoba mi się z uwagi na opakowania - fajny pomysł z tą retro-stylistyką, no i właśnie. te nazwy... ;-)

      Usuń
    2. Tak mi się obiło o uszy, ale przyznam, że sama nie sprawdzałam.
      Na YT jest mnóstwo recenzji i porównań wiodącym marek i tzw tańszych zamienników, chyba Ewa z Red Lipstick Monster robiła taki cykl z paletkami Naked, a Maxieczka z "czekoladkami". Przyznaję, że przepadłam już w tym i paradoksalnie ratuje mnie tylko chroniczny brak gotówki ;)

      Usuń
  9. tych mniejszych totalnie nie znam ale te duże palety znam doskonale,co prawda sama żadnej nie miałam bo się nie maluje ale blogo i vlogosfera jest przepełniona tymi paletami.Palety Naked i ta czekoladka to chyba takie perełki,które warto przetestować,cena może odstraszać ale biorąc pod uwage jakość,wydajność i wybór kolorów to chyba można przełknąć :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, blogi są przepełnione tymi paletkami. Gdyby nie blogosfera, może w ogóle nie wiedziałabym o nich? ;-)

      Co do ceny, to zgadzam się, że lepiej kupić coś droższego, ale dobrej jakości i wydajnego.

      Usuń
  10. Paletki wszystkie wyglądaja super! Przydałaby mi siętaka mała ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Marzy mi sie prawie kazda z nich, sa boskie <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Niestety te 3jki z Bourjous wycofali (wprowadzili 5tki w ich miejsce, też fajne ;)
    Ja na własność mam własnie ta 3jkę, jest bardzo świecąca. Paletki z NYXa (9wiątki) mam dwie, obie świetne, w jednej już mam denko w dwóch cieniach, piękne maty przede wszystkim, a od takich najlepiej zacząć. Widzę na stronie Douglasa, że te paletki z NYXa też lekko zmienione kolorystycznie.
    A jeśli ma ochotę na większe paletki to są te czekoladki z makeup revolution.
    Od takie 5 groszy ode mnie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wycofali je? O! Nawet nie wiedziałam!

      Kiedyś mialam i lubiłam - właśnie ten zestaw, brązowy. Ale nie był bardzo "drobinkowy". Potem zachłysnęłam się mineralnymi kosmetykami i długo ich nie kupowałam.

      Usuń
  13. Osobiście używam nr 6 z Sephory i jestem bardzo zadowolona :)
    Polecam również wybranie się do Inglota i stworzenie swojej własnej paletki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Samodzielne tworzenie paletki to fajna sprawa. Mam to za sobą i na pewno jeszcze kiedyś powtórzę. :-)

      Usuń
  14. Uwielbiam cienie w brązowych odcieniach :)

    OdpowiedzUsuń
  15. nie znam tych paletek, ja od wielu wielu lat mam paletkę z inglota kupioną kiedyś w promocji i pokochałam te cienie na zabój, w dodatku Polska firma, a trzeba wspierać to co polskie :).

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja od ponad miesiąca mam paletkę UD Naked2 Basics i kolory ma boskie, idealne właśnie na co dzień, ale nie wiem jak z jej jakością bo jeszcze nie miałam czasu jej użyć :(

    OdpowiedzUsuń
  17. Ależ mi narobiłaś ochoty na pomalowanie się cieniami! Ja mam zestaw nude z Inglota i bardzo sobie chwalę, ale ostatnio idę na łatwiznę i stosuję jedynie grube kredki od Kiko Milano - jedno pociągnięcie i makijaż gotowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z kolei nie umiem się malować kredkami. Kreski robię pędzlem i cieniem, inaczej mi nie wychodzą. ;-)

      Usuń
  18. Ja tak kocham neutralne palety, że mogłabym je mieć WSZYSTKIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. ja mam cienie z Bourjois i jestem nimi zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam neutralne kolory:) Są bardzo uniwersalne, na dzień jaśniejsze, wieczorem dodaję więcej brązu i gotowe:)

    OdpowiedzUsuń
  21. w takich odcieniach brązów i beży czuję się najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nude Tude od The Balm pokazałaś, a ja jeszcze dorzuciłabym tej samej marki paletę Nude Dude - tam też są spokojne kolory :-) Jeszcze całkiem niezłą pigmentację i genialną cenę (ok. 20-40 zł za paletkę, w zależności od liczby cieni!) ma makeup revolution :-)

    Pssst.... dziękuję ślicznie! ;-) Miło coś takiego usłyszeć od osoby, której sama zdjęcia podziwiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam Nude Dude (BTW. Nazwa rozwala!), ale nie miałam zdjęcia udostępnionego na blog, więc nie ma tej paletki na kolażach. :-)

      Usuń
  23. Uwielbiam makijaże wykonane właśnie w takich tonacjach :) Nadają się idealnie na co dzień, ale również na wieczorne wyjścia :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Rzadko używam cieni, ale jak już, to tylko takich kolorów :)

    Moim zdaniem początkującym będą bardzo przydatne paletki z "tutorialami" - ja mam taką z Sephory i propozycje makijaży dziennych i wieczorowych z użyciem zawartych w niej cieni bardzo sobie cenię.

    Co do wpisu z opakowaniami, jestem na tak! Uwielbiam pięknie opakowane rzeczy. Polecam też stronę opakowaniaswiata.pl - prezentują bardzo ciekawe projekty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobię ten wpis z opakowaniami, bo niektóre są tak ładne, że chciałabym je dla samego opakowania! :-)

      Chyba wiem, o których paletkach z Sephory mówisz. Oglądałyśmy je!

      Usuń
  25. ja mam z makeup revolution i uważam, że są warte polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Na moich tłustych powiekach najlepiej utrzymują się cienie Sleeka (np. Au Naturel), na drugim miejscu jest KOBO (mają paletki magnetyczne, wkłady można trzymać też w inglotowych) i daleko za nimi w tyle jest Inglot. I te cienie mogę polecić (przykładowa paletka KOBO, którą można stworzyć do makijażu dziennego odcienie: 145, 117, 116, 205)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli mówisz, że Sleek i Kobo sprawdzają się lepiej niż Inglot? Inglota znam i cenię sobie, Kobo i Sleeka w ogóle nie znam.

      Dziękuję za informację! :-)

      Usuń
  27. Matko Bosko ile tego - ja mam dwa brązowe cienie od Inglota, takie w pudełeczku do wymieniania (przy czym z jaśniejszego praktycznie nie korzystam, więc może wymienię go na coś ciekawszego), czarny cień od L'Oreal i beżowy + bordo od Este Lauder, które mam już tyle lat, że chyba powinnam w końcu wyrzucić :P Tych popularnych, blogowych paletek też niestety nie znam, ale Sleek wszyscy chwalą...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie... dużo tego! :-)

      Ja mam Inglota paletkę skomponowaną z 3 tęczowych cieni - to daje 9 kolorów za bardzo przystępną cenę i dobrych jakościowo. :-)

      Usuń
  28. Piękne paletki ^^ idzie się zakochać haha
    _____________________________
    Zapraszam na mojego bloga - klik!

    OdpowiedzUsuń
  29. Aż wstyd się przyznać, że nie znam żadnej z tych paletek. Lubię takie stonowane kolory, chodź ostatnio postanowiłam trochę zaszaleć z kolorem. Jeśli lubisz cienie mineralne polecam poczwórne cienie Lavery, Cappucino cream i Fantasy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo długo nie miałam żadnej paletki! Teraz mam te, co napisałam: z Lily Lolo, małą Inglota i tę z Essence, której prawie nie używam.

      Dobrze wiedzieć o Laverze, nie miałam nic z kolorówki tej marki!

      Usuń
  30. W takich neutralnych kolorach to mam i Makeup Revolution i W7, ze sleeka też się coś znajdzie :P. Jednak ostatnio trafiła w moje ręce paletka Lily Lolo i zakochałam się :P. Czekam na taki wpis! Chętnie pooglądam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię tę z Lily Lolo! Daje rade nawet bez bazy i jest świetna dla kogoś, kto się spieszy i nie ma dużo czasu na makijaż. ;-)

      Widzę, że niezłą kolekcją paletek dysponujesz!

      Usuń
  31. Bardzo dobre są paletki - czekoladki z Makeup Revolution, jedna z nich to właśnie "odpowiednik" Chocolate Bar. Moim zdaniem jakościowo naprawdę dają radę, a kolory są bardzo stonowane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za informację!

      Jesteś dla mnie prawdziwą specjalistką od makijaży, więc Twoja porada jest bardzo miarodajna! :-)

      Usuń
  32. Ja uwielbiam cienie Sleek, chociaż żadnej paletki w samych brązach od nich nie miałam, ale mam kilka innych kolorowych i zakładam, że jakość jest mniej więcej taka sama. Poza jakimiś pojedynczymi kolorami, do których mogłabym się przyczepić, to wszystkie są świetnej jakości, bardzo dobrze na-pigmentowane i trwałe na powiekach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za informację!

      Nigdy nie miałam kosmetyków Sleek i chyba nawet nie widziałam ich "na żywo". Znam je tylko z blogów i sklepów internetowych.

      Usuń
  33. ja patrzę tylko na takie kolory, jaskrawe ostre kolory to nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  34. kurcze, spory wybór tych paletek! aż nie wiedziałabym którą wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My właśnie też nie wiemy. Dostałyśmy oczopląsu. ;-)

      Usuń
  35. Wow rzeczywiście jest ich sporo. Nawet nie wiedziałam , że aż tyle. Polecam palety gdzie nie ma więcej niż 4 kolory , bo jak będzie za dużo pogubisz się. Zawsze zacząć lepiej od mniejszych i prostych palet, a nie tych , które mają po 12 odcieni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz mieć rację! Ja też zaczynałam od niewielu kolorów. :-)

      Usuń
  36. Moim zdaniem te tanie paletki nie warte nic, oczywiście wszystko zależy od gustu i oczekiwań, moje oczekiwania są inne, bo nie lubię tandety, nie lubię składów, które robią krzywdę moim oczom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zwracam uwagę na skład i nie ryzykuję.

      Usuń
  37. Mi się marzy The Balm, ale ceny troszkę odstraszają
    Podobno MakeUp revolution jest dobrą i tanią firmą jeżeli chodzi o cienie, zamierzam kupić jakąś paletkę ;)
    Zapraszam do zaobserwowania mojego bloga: http://dosiadudkowska.blogspot.com/ ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zauważyłam, że MUR podbija blogosferę. Natomiast sama nigdy nie miałam żadnego z ich kosmetyków, więc nie wiem, jak z ta jakością i trwałością.

      The Balm też mi się podoba - ta urocza stylistyka... ;-)

      Usuń
  38. U mnie chyba najbardziej neutralną jest paletka MUR Iconic 2. Nie przepadam za bardzo za 'nudziakami' ;) A co do paletki, to bez bazy pod cienie ani rusz, z bazą trzymają się i maja ładne kolory :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli do MUR trzeba jednak mieć jeszcze bazę? Dobrze wiedzieć! :-)

      Usuń
  39. faktycznie sporo, ale mnie brakuje tu Zoevy Naturally Yours, a poza tym bardzo sobie chwalę cienie z Sephory.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówisz, że cienie z Sephory są warte uwagi? Nie miałam ich. Zoevę polecasz jako któraś z kolei osoba! :-)

      Usuń
  40. Nie lubię Naked2 - uważam ją za ogromnie przereklamowane bardzo średniej jakości cienie -
    natomiast neutralne cienie towarzyszą mi na co dzień - ulubieńcami są jednak pojedyńcze. Paletki się u mnie nie sprawdzają

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubisz? Widzisz, a tyle osób ją poleca! Ja też używam pojedynczych cieni najczęściej - mineralnych. ;-)

      Usuń
  41. Do wyboru do koloru... wow!

    OdpowiedzUsuń
  42. Jako posiadaczka Naked 1 polecam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  43. taki wybór, a żadna z nich nie jest dla mnie, w nudziakach i brązach mi niekoniecznie dobrze, idę raczej w szarości, grafity i kremowe biele dla rozmycia koloru, dlatego najczęściej kupuję pojedyncze, góra cztery kolorki w paletce :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Właśnie widzę, że coraz więcej osób poleca Zoeva.

    OdpowiedzUsuń
  45. Mam kilka palet z Twojej listy, nie wszystkie lubię i bym (nie)poleciła do takich zaliczam wszystkie paletki naked 1,2,3 jak dla mnie przereklamowane, większość cieni się osypuje... meh Naked BASIC za to jest super jakościowo i poleciła bym każdemu. The balm jak dla mnie za drogie za jakość jaką oferują. Z Twojej listy mogę jeszcze polecić czekoladkę z too faced i paletę smashbox exposure.

    OdpowiedzUsuń
  46. Ja mam Sleek Au Naturel i paletkę Lovely, obie śliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Ja chyba jako jedyna z komentujących nie używam cieni :P I żadnej palety nie znam z tego powodu :D

    OdpowiedzUsuń
  48. Chciałabym otworzyć swój salon kosmetyczny i zastanawiam się nad tym gdzie kupić q switch laser . Wiem jednak, że jest to bardzo duża inwestycja i sporo pieniędzy musiałabym wydać za jednym razem. Z drugiej strony i tak wyjdzie mi to taniej, niż miałabym kupować każde urządzenie z osobna... Gdzie najlepiej szukać takich sprzętów? Czy możecie polecić jakąś hurtownie? Czy warto zamawiać przez Internet?

    OdpowiedzUsuń