6 pomysłów na jasne wnętrza

Alternatywą dla białych ścian w niedoświetlonych czy niewielkich pomieszczeniach, mogą być jasne kolory, które nie zaciemnią i nie zmniejszą optycznie takiego wnętrza.


Pomysł na ten wpis podsunęła mi Foster Marine opisując w komentarzu  kolory, w jakich utrzymany jest jej dom.

Myślę, że jej dom jest bardzo ciekawie pomalowany. Gdybym miała do dyspozycji więcej przestrzeni też chciałabym pomalować część pomieszczeń „nie na biało”, a wtedy chyba właśnie w takim kierunku bym poszła.

Kolory na tych zdjęciach są chyba ciemniejsze niż te w domu Foster Marine, ja też wybierałabym pewnie nieco jaśniejsze odcienie, ale bliższe są mi takie kolory niż intensywne i nasycone barwy. Które też mogą dobrze wyglądać, ale wszystko zależy od całości wnętrza. I od upodobań mieszkających tam osób. ;-)





Podoba mi się też pomysł na „przejście tonalne” coraz ciemniejszych odcieni w kolejnych pomieszczeniach, jak na tym zdjęciu.


Co myślicie o takich kolorach na ścianach?


(Zdjęcia: Benjamin Moore)


34 komentarze:

  1. Kiedyś lubowałam w ciemnych kolorach. Moja sypialnia była w kolorze ciemnej zieleni, a kuchnia czerwona.. Teraz zdecydowanie wolę jasne kolory. Moje aktualne mieszkanie jest pomalowane na biało, chociaż chyba wolałabym jakiś delikatny kolor. Bardzo podobają mi się pomieszczenia w kolorze błękitu (ten odcień ze zdjęć) oraz w beżu.

    OdpowiedzUsuń
  2. piękneee zdjecia, bardzo w moim stylu! ja wlasnie chcialabym sobie urzadzisz pokoj w jasnych barwach tylko ze bardziej w tylu retroo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten łańcuch pod stolikiem wygląda bardzo interesująco i zupełnie inaczej niż w przypadku większości mebli tego typu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie pomieszczenia są piękne. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym mieszkać w każdym z przedstawionych wnętrz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne wnętrza, jest na czym zawiesić oko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja poproszę pokój z tym morskim widokiem!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi podobają się wystroje skandynawskie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię takie pastele we wnętrzach, jednak ja u siebie dałabym rozbielone szarości , a dodatkami bym się bawiła - zawsze więcej opcji :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety żadne z tych wnętrz nie jest kompletnie w moim stylu. Ale jasne pomieszczenia bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja lubię jasne i przestrzenne wnętrza :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja mam jasnożółte ściany. I to był błąd... Męczy mnie ten kolor. Tęsknie za bielą... albo beżem...

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam na ścianach beże i żółcie, a marzy mi się biel :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oprócz pochwały dla jasności, dodam od siebie, że na plus są siedzenia w przedpokoju - dużo wygodniej założyć niektóre buty niż kiwać się nad sznurówkami czy tak jak starsze osoby cudować na stojąco/kucać.

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie, uwielbiam jasne wnętrza:)

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie w większości pokoi są jasne wnętrza. Przez długi czas mniejsze pokoje miały "prawie białą wanilię" i "prawie biały beż" teraz nadal przeważają te kolory z tym że do jasnego beżu jedna ściana jest w kolorze caffe latte, a w pokoju z wanilią jagodowy jogurt. Kuchnia też ma ściany w piaskowym beżu, jedynie pokój rodziców się wyłamał, ale już niedługo malowanie i powrót do jasności.

    OdpowiedzUsuń
  17. Pierwsze i trzecie wnętrze mnie zachwyciło, oba mają taki pałacowy klimat, który uwielbiam :) Jasne ściany też zdecydowanie wolę od ciemnych :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo łady ten przedpokój:)

    OdpowiedzUsuń
  19. ładne, zacne delikatne coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten stolik z łańcuchową nogą mnie zachwycił, wygląda jakby się unosił w powietrzu:)

    Ja lubię na ścianach ciemne kolory, ewentualnie beż, albo biel:)

    OdpowiedzUsuń
  21. ależ się uśmiałem czytając wpis, bo najpierw obejrzałam zdjęcia i pomyślałam 'o, całkiem podobnie jak u mnie, tylko trochę bardziej intensywne te kolory':D

    ogólnie jestem z kolorów ścian u siebie bardzo zadowolona i naprawdę polecam takie rozwiązanie osobom bojącym się czystej bieli.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja mam w salonie dwie ściny brązowe (te od okna) i dwie białe (w miejscu bez okien). Jest przestrzeń ogromna dzięki temu. Zdobyta farbą;).

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękne te wnętrza, jest na czym zawiesić oko. Mnie się bardzo podoba ten błękit zamiast klasycznej bieli.

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo ciekawe pomysły i piękne wnętrza!:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam te Twoje posty, w większości znajduję coś ciekawego :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetny pomysł. Dom jest jasny i przytulny. ;)
    Pozdrawiam. :**

    OdpowiedzUsuń
  27. Uwielbiam jasne wnętrza :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Pięknie wyglądają. Te różowe fotele są świetne! :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Kiedy oglądam te jasne stylizacje, do głowy przychodzi mi tylko jedno - w takich domach nie ma książek. Mam bardzo jasne regały i białe ściany, a dom wyładowany od sufitu do podłogi książkami i tak wygląda na ciemny.
    Coś trzeba wybrać. :)

    OdpowiedzUsuń
  30. mnie się marzą szare ściany :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Aktualnie mam pokój o fioletowych ścianach i coraz bardziej tęsknię za nieco jaśniejszym kolorem :) Kiedyś chciałabym mieć sypialnię i kuchnię w bardzo jasnych kolorach! :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ostatnio przesiaduję na Pintereście w poszukiwaniu inspiracji na uatrakcyjnienie klatki schodowej. Kopalnia pomysłów.

    OdpowiedzUsuń