Inspiracje: Porządek czyli tzw. organizacja

Ogromną popularnością cieszą się wpisy o „organizacji” czyli mówiąc najprościej o utrzymywaniu porządku w domu.


Istnieją całe blogi na ten temat i niektóre z nich są bardzo popularne. Niezbyt często do nich zaglądam, bo większość prezentowanych tam rozwiązań jest podobna do siebie, ale czasem zdarzy mi się podejrzeć coś ciekawego tam albo na zdjęciach produktowych mebli i … do przechowywania.

Czasem też zaskoczą mnie efektowne, choć proste rozwiązania ze zdjęć firm produkujących meble i inne artykuły wyposażenia wnętrz. Dziś trochę pomysłów, wybranych spośród nowości z IKEA. 


Ława, a w niej szufladki...


...albo koszyki.


Schowek, na którym można usiąść...


...albo stołek ze schowkiem w środku.


Przemyślana szafa, w której wszystko ma swoje miejsce.




Chciałabym mieć taką płaską szufladkę z przegródkami, jak ta na paski - zwłaszcza z tą przezroczystą powierzchnią nad nią. Niekoniecznie paski bym w niej trzymała – podoba mi się to, że zajmuje mało miejsca i pozwala na poukładanie drobiazgów.

Zaskakujący pomysł na wykorzystanie palety do jajek:


A to marzenia właścicieli małych łazienek (jak moja) - wszystko pod ręką i te przegródki...



W kuchni szuflady też się przydają:



Podobno ludzie najmniej dbają o porządek w piwnicach i spiżarniach, ale da się... :-)


A co Wam się spodobało?

PS. Znowu jestem na wyjeździe, odpowiem na komentarze gdy wrócę! :-)


(Zdjęcia: IKEA)


37 komentarzy:

  1. Ja uwielbiam takie rzecz :) Lubię mieć wszytko poukładane, takich fajnych skrytek nigdy nie za dużo

    OdpowiedzUsuń
  2. Też lubię mieć wszystko uporządkowane i ciagle szukam pojemniczków aby pochować drobiazgi które lubią się gubić ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szafa robi ogromne wrażenie... marzę, żeby mieć tak uporządkowane wnętrze... tyle przestrzeni ... ech :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niby ładnie ale jak dla mnie za bardzo sterylnie ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Na mnie szafa robi największe wrażenie. Sama mam takiego kloca, wielki, a przestrzeń ubraniowa nie jest wykorzystana nawet w 50%...Gdyby tam wtrambolić jeszcze jakieś szafeczki - i ja byłabym szczęśliwa i miejsce by się nie marnowało ;)
    PS. Ostatnio oglądałam kapitalny filmik, wpisz sobie w youtube "resource furniture"- ja się zakochałam!! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie zagospodarowana przestrzeń...u mnie z tym jest różnie :/ Szczerze mówiąc - w choasie lepiej się czuję :D

    OdpowiedzUsuń
  7. podoba mi się najbardziej taka ława z szufladami ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie bym tak wszystko ładnie poupychała i dobrze zagospodarowała każde niewykorzystane miejsce. Takie szuflady są świetnym rozwiązaniem, mało zajmują, a wiele sie w nich mieści.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem wielką fanką wszelakich koszy, koszyczków etc :-) Uwielbiam taką formę organizacji rzeczy, ale można znaleźć u mnie również dużo pudeł i pudełeczek. Ogólnie rzecz biorąc mam dość dużo przestrzeni do wykorzystania także nie muszę upychać nic na siłę, wszystko na swoje miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo spodobało mi się rozwiązanie w łazience:)

    OdpowiedzUsuń
  11. kurde uwielbiam takie organizacje mebli.. mega pomyslowe i nie dosc ze wygląda to fajnie to jeszcze esytetycznie.. ja niestety jestem osobą, która ma dużo rzeczy i baaaardzo się boję, że mój dom w przyszłości będzie zagracony ^^ mam nadzieję, że uda mi się tak poukładać wszystko :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj, ja mam od jakiegoś czasu obsesję na punkcie podobnych tematów. Szukam zdjęć i filmików jak opętana :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja przepadam za uporządkowaniem. Lubię mieć pod kontrolą całe posiadane dobro, no a na 30 metrach kwadratowych różne sprytne rozwiązania są bezcenne! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj jak bardzo bym nie umiała utrzymywać takiego porządku, oj jak bardzo... Co z tego,że sobie wszystko poukładam jak to syzyfowa praca - juz za parę godzin jakby tajfun przeszedł. Nigdy nie wiem co gdzie odkładam, bo w sumie niczego nie odkładam na miejsce.

    Ale to wykorzystanie wkładu na jajca jest super! :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Wytłoczki do jajek w szufladach? Mega pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  16. ja się muszę wziąc za organizację bo u mnie totalny burdel jest : p

    OdpowiedzUsuń
  17. inspiracje super :) akurat przed świątecznymi porządkami :))

    OdpowiedzUsuń
  18. uwielbiam te szafy z Ikea :) oraz możliwość ułożenia wszystkich półek, półeczek, przegródek itp.
    nie mogę się doczekać, aż będę kiedyś własne M urządzać...

    OdpowiedzUsuń
  19. uwielbiam oglądać takie porządkowe inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam patrzeć na takie zorganizowane przestrzenie i zazdroszczę ludziom, którym się chce to wypracować. Ja poza napadami układania rzeczy raz na pół roku jestem totalną fleją, nie lubię tego, ale jestem też byt leniwa, by poświęcać czas na organizowanie, niż lenienie się. Szafa świetna, ja niestety mam typową dużą dysfunkcjonalną szafę do której trzeba by dokupić 50 pojemników, aby mieć to sensownie ogarnięte. Najlepiej mi idzie łazienka, jak już przyjdą moje szafki, to może będę mogła się pochwalić porządkiem i organizacją w tym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  21. Super te schowki, Una u mnie za kazdym razem w Ikei kupujemy nowy schowek (pudelko na zabawki), nowy, wciaz nowy i nigdy dosyc. Lubie takie idealne mieszkania na fotografii, w praktyce przy dzieciach, to juz chyba inna bajka. Pozdrawiam serdecznie Beata

    OdpowiedzUsuń
  22. ciekawe zastosowanie wytłaczanki po jajkach :)

    OdpowiedzUsuń
  23. uwielbiam przechowywanie, szufladki, koszyczki, pudełeczka itp. pomysł z wytłaczanką po jajkach - zabieram od razu:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Najbardziej lubie organizery do szuflad. Wszystko ma swoje miejsce i nie lata gdzie podpadnie :) Teraz jestem na kupnie szafy i jest tyle możliwości skomponowania idealnej, że aż głowa boli :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Mi się strasznie podoba ten patent, ze schowkiem, na który można usiąść :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja muszę się zabrać za zaprojektowanie garderoby niedługo i coś czuję, że właśnie do IKEA będę się musiała wybrać:) Swietne mają te rozwiązania do organizacji :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Taką poukładaną szafę z Ikei kiedyś będę miała :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Pomysł z paletą do jajek najlepszy!

    OdpowiedzUsuń
  29. ech ja bym potrzebowała ogromnej szafie by mieć wreszcie porządek:D

    OdpowiedzUsuń
  30. Porządek pod każdą postacią, podoba mi się! :) Na pewno też łatwiej go utrzymać, gdy nie mamy nadmiaru rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  31. uwielbiam takie wpisy :) Co do organizacji to muszę nieco nad sobą popracować ;)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  32. IKEA w swoich katalogach ma świetne pomysły na idealnie zorganizowane pomieszczenia!! Przesyłam pozdrowienia z Krakowa :)

    Zapraszam na mojego bloga, gdzie zamieściłam nowy post z makijażem Sugar skull:
    http://blondivy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja marzę o takich akrylowych przegródkach i pojemnikach :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Spiżarnia! U mnie panuje jeden wielki chaos.

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja uwielbiam taki porządek. ;)
    Pozdrawiam. :**

    OdpowiedzUsuń