Piątka na piątek: 5 pomysłów na choinkę

Święta za pasem, więc czas rozejrzeć się za choinką...



Na początek „dobre, bo polskie”:


W zeszłym roku Blaubeere przygotowała kurs, jak zrobić sobie oryginalną choinkę z kory. Do choinki pasuje zrobiony z kory wieniec.


Odkryłam też nowy blog, który ciekawie się zapowiada, a w nim: kurs krok po kroku – jak zrobić choinkę.


Pamiętam z dzieciństwa piosenkę o „choince zielonej”. Okazuje się jednak, że choinka może być też... różowa. Szczyt marzeń wielbicielek Barbie i innych różowych klimatów.


Inny pomysł to... „choinka bez choinki”. Okazuje się, że same ozdoby też mogą wystarczyć. Świetny kurs, jak zrobić sobie taką „bezchoinkową choinkę” z bloga „Not Martha”


Inny pomysł na choinkę bez choinki, ale z ozdobami to dekoracja ścienna. Zrobicie ją z drutu i ozdób, jeśli będziecie mieć taką chęć.

I jako bonusik:


Poza tym każde dziecko wie, że jakby co, to wszystko można zbudować z klocków. Choinkę też. Można ją sobie budować po kawałku – w ramach „kalendarza adwentowego”. :-)

35 komentarzy:

  1. Ta choinka z kory jest genialna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. tak zagraciłam swoje mieszkanie chomikowaniem wszystkiego, że nie mam gdzie choinki postawić. w szafie też muszę zrobić porządek żeby oczyścić swoją przestrzeń,

    OdpowiedzUsuń
  3. choinka bez choinki jest genialna ale wymaga masę pracy

    OdpowiedzUsuń
  4. hehe świetny post jednak ja zostanę przy żywej choince ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajne pomysły :) Najbardziej podoba mi się choinka w ramie, z bombek :)
    U nas jest choinka nadrukowana na zasłonie, przyczepiłam do niej bombki agrafkami i jest bardzo ładnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurcze, no... Szukam właśnie pomysłu na alternatywną choinkę, bo ciętego drzewka mi szkoda, te, które sprzedają w doniczkach mają tak wycięte korzenie, że się nie przyjmują ani na balkonie ani nawet wkopane w ziemię (ukatrupione już trzy :( ) Nie przejdzie mi przez gardło w takim wypadku wyrażenie "żywa choinka"^^

    Te zaprezentowane są pomysłowe (pierwsza kojarzy mi się raczej z Górą Przeznaczenia z Tolkiena niż z choinką, ale właśnie przypominam sobie Silmarilliona, więc to moje osobiste zboczenie się kłania :)), podobają mi się choinki z bombek, ale niemożliwe by taki pomysł dało się zastosować w domu z dwoma nadmiernie wesołymi kocurami - już to widzę :D

    Kiedyś widziałam piękne choinki z mchu, ale nie wiem gdzie dostać większe jego ilości (las wykluczam ;)).

    OdpowiedzUsuń
  7. Różowa choinka- takiej jeszcze nie widziałam :) Fajnym pomysłem jest ta choinia bez choinki- efektowne

    OdpowiedzUsuń
  8. ja lubię zieloną tradycyjną ;)
    pozdrawiam
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. a ja dziś kupiłam malutką choineczkę w doniczce :) kocham grudzień i ten zapach.. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Hmm... Mnie się podobają mądrze rozwieszone bombki w pokoju :) cud miód i malina!

    OdpowiedzUsuń
  11. ta z kory piękna dla mnie:)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. choinka bez choinki jest genialna - taką bym widziała u siebie :)
    w przyszłym roku wcześniej pomyślę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bosz, pamiętam to różowe szkaradztwo...

    OdpowiedzUsuń
  14. mnie się bardzo podoba ta z drutu i chyba się na taką skuszę :) zaś moja 3 latka byłaby zachwycona taką różową bo róż u nas jest teraz na topie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Strasznie inspirujaca jest ta na żyłkach podwieszana. Cudo!
    Ja kiedys wykonalam substytut choinki z ozdobnych galezi w koszu z bombkami. Goscie nie mogli sie nadziwic takiej konwencji;)
    Z hipermarketowych inspiracji spodobala mi sie jeszcze taka:
    http://aktualnagazetka.pl/www/media/obi-31-12-2013/files/assets/common/page-substrates/page0018.jpg

    OdpowiedzUsuń
  16. He, diy choinka bardzo pomysłowe i twórcze ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam piątkowe posty:)) kreatywnie i zawsze ciekawie:)) super!

    OdpowiedzUsuń
  18. ja jewszcze przed tym całym szalenstwem potme sie zacznie pewnie skorzytsam z czegos :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię nietuzinkowe drzewka :) mimo pałania miłością do różu na taką wersję bym się nie zdecydowała:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajne pomysły :)
    ciekawe-i-mniej-ciekawe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawe pomysły:-) zapraszam

    definition-of-dreams.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Hej :) a praca mi tak pochlania caly czas ze nie mam czasu ani sily na blogowanie...

    Świetne pomysły, nigdy bym nie wpadła żeby zrobić choinke albo wieniec z kory :))

    OdpowiedzUsuń
  23. żebym tylko miała na tyle zdolności, aby stworzyć coś kreatywniejszego :>

    dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie!

    OdpowiedzUsuń
  24. Mojemu dziecku spodobała się ta z klocków, ale stwierdził, że nie zrobi bo nie ma takich klocków ;) (a lego ma chyba z dwie tony :D)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja najbardziej lubię tradycyjną, polską choinkę. Kreatywne i innowacyjne pomysły w tym wypadku nie są dla mnie ;D

    OdpowiedzUsuń
  26. wow.. zajrzałam tu przypadkiem, a nie wierzyłam własnym oczom co zobaczyłam... ;o przekierowanie do mojego bloga z moją wykonaną przeze mnie choineczką :) dziękuję, strasznie mi miło! :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale bajeranckie rzeczy wyszukałaś :D Aż żałuję, że dopiero teraz zajrzałam do tego posta :D

    OdpowiedzUsuń