Coś się kończy...

Pod koniec roku unikam mediów. Nie znoszę tych „dyżurnych okołosylwestrowych” podsumowań, rozliczeń i bilansów.


Chociaż, przyznaję, że w tym roku sama to robię (o tutaj).

A jednak, zawsze mnie to przygnębia: było i minęło. Coś się kończy, coś przemija – każdego dnia, ale pod koniec roku na każdym kroku ktoś musi to uświadomić i sprawić, że człowiek zaczyna się zastanawiać nad tym przemijaniem, tęsknić za tym, co przeminęło i tak dalej... Też tak macie?


Ten rok nie był dla mnie szczególnie fantastyczny, ale obfitował w doświadczenia i... przemija... jak wszystko... Trochę smutno...


Pierwszy stycznia to tylko data, jak każda inna, ale przez ten szum wokół niej zawsze „doły łapię”...
Choć przecież wiem, że wszystko się kończy.

Nawet placek kajmakowy.


Przepisu nie będzie, bo placek nie ja upiekłam i pojęcia nie mam, jak powstał. Ale pyszny był. Był... ;-(



39 komentarzy:

  1. ludzie się cieszą, a mi jest zawsze jakoś smutno w Nowy Rok:) czas przemija, tak czy siak :) pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie, coś umyka, już nie wróci. Ten okres między Starym a nowym rokiem zawsze napawa mnie nostalgią.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tegoroczny "koniec roku" uświadomił mi, że się starzeję :( jeszcze rok, dwa lata temu o tej porze głowiłabym się jaką kieckę założyć na sylwestrową imprezę, a dziś... zastanawiam się czy oglądać Sylwestra z jedynką, czy TVNem :)) może to brak śniegu (który nie jest może moim najukochańszym zjawiskiem pogodowym) tak mnie rozstroił i w święta i teraz, sama nie wiem:/

    OdpowiedzUsuń
  4. ciasto wygląda przepysznie:))

    OdpowiedzUsuń
  5. A dla mnie ten rok, mimo ogromnych zmian, nie był wcale zbyt szczęśliwy. Chyba w życiu nie miałam tylu problemów na raz... dlatego tym razem z wielką nadzieją patrzę w przyszłość :)

    OdpowiedzUsuń
  6. nie, ja tak nie mam, to tylko data - nie ma co się poddawać takiej melancholii
    bardziej dołują mnie moje urodziny w styczniu......... ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie zawsze przytłaczał Nowy Rok, puste ulice, pełno śmieci, ludzie przemykający jak ćmy. Sylwester to też nie jest moja ulubiona impreza, bo trzeba się dobrze bawić, bo jak nie to był kiepski i takie tam...
    Potem jakiś pusty styczeń (też mam urodziny w styczniu i wcale mnie to nie dołuje, gdyby nie to, że nie można zaprosić przyjaciół na grilla w ogrodzie) i to czekanie na ciepło, na wiosnę.... zdecydowanie nie lubię początku roku.


    Uściski :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja nie spodziewałam się, że 2013 będzie aż tak złym rokiem. I tutaj nie chodzi o moje skłonności do typowo polskiego narzekania. Po prostu stwierdzam fakt. Oby kolejny był lepszy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Smutna refleksja z pięknym i pysznym ciastem w tle? :)

    U mnie takie smutne były Święta: mój Tato po podzieleniu się z wszystkimi opłatkiem wygłosił swoją mowę pożegnalną, a nie jest typem hipochondryka. Wskutek czego przez kilka dni wszyscy popłakiwali po kątach.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja osobiście nie przepadam za sylwestrem i tym całym zamieszaniem;/

    OdpowiedzUsuń
  11. Faktycznie ciasto wygląda apetycznie :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale mi narobiłaś ochoty na tego placka.
    Mnie też dopadają smutne refleksje pod koniec roku bo nigdy nie jestem zadowolona z tego co się w danym roku wydarzyło.

    OdpowiedzUsuń
  13. Cóż, ja Nowy Rok bardzo lubię, zaczyna się coś nowego realnie - jeszcze przed przesileniem zimowym, gdy zaczynam świętować powoli, staram się zakończyć większość spraw, zapiąć na ostatni guzik, żeby zrobić miejsce dla nowych. Potem oczyszczam dom, żeby przez dwa tygodnie mieć właśnie taki czas zupełnego luzu i luksus refleksyjnego nastroju ;) Sylwestry bywają lepsze i gorsze, a Nowy Rok zawsze jest ten sam. Podsumowań raczej nie robię, ale plany na nadchodzący rok jak najbardziej. W tym roku wyjątkowo zrobiłam sobie takie podsumowanie, bo i plany na 2014 związane są bardzo ściśle z tym co się wydarzyło w 2013. Kiedyś ludzie okolice przełomu roku uważali za wyjątkowe nie bez powodu. Zaklinano przyszłość, odpędzano złe moce (wtedy bardzo realne widmo głodu itp.). Dla mnie też nie jest to tylko data w kalendarzu ;) - raczej poczucie spełnienia niż przemijania mi się generuje i tak wchodzę z nowymi przedsięwzięciami w 2014.

    Ciasto niebywale smacznie wygląda - życzę przy takiej okazji, by 2014 obfitował w podobne przyjemności, z tą jedną, małą różnicą: niech się tak szybko nie kończą ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mnie nigdy specjalnie nie dotykał koniec i zarazem początek roku. Jednak ostatnio zauważyłam, że kilka bieżących spraw starałam się mimochodem załatwić jeszcze w tym, starym roku... Słyszałam kiedyś taką mądrą myśl, że jeśli starasz się załatwić ostatnie sprawy przed końcem roku, znaczy to, że źle rozporządzałeś czasem - ponieważ one powinny być już dawno załatwione ;)
    A na blogowe podsumowania roku czekam (za tymi telewizyjnymi również nie przepadam) - lubię zaglądać do "głów" koleżanek blogerek :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnie dni sprawiły, że z utęsknieniem czekam na koniec roku, ale co za tym idzie, stare problemy przejdą na nowy rok i nie da się ich naprawić, zmienić... Cieszę się jednak, że kolejny rok minął w zdrowiu moim, mojej rodziny i bliskich - to chyba najważniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Hej, właśnie powstał nowy projekt Wschodzące Gwiazdy, który ma na celu stworzenie "bazy" blogerów w blogosferze, poprzez prezentację blogów w wywiadach.
    Jeśli jesteś zainteresowana udziałem w projekcie to zapraszamy na wschodzace.blogspot.com - tam znajdziesz wszystkie informacje.

    Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Hmm, u mnie też powrót do przeszłości i sentymentalna podróż do rodzinnego miasta.

    OdpowiedzUsuń
  18. szczerze - nienawidzę tego 2013 roku i czekam aż się skończy..
    placek wygląda ciekawie:) moja córka jakby zobaczyła taką ilość czekolady to zjadłaby w całości:)

    OdpowiedzUsuń
  19. lubię pod koniec roku pomyśleć co udało mi się osiągnąć przez ten cały rok i zastanowić się co mam zamiar osiągnąć w kolejnym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Placek kajmakowy kończy się przede wszystkim, kończy się bardziej, niż rok, a nawet - bardziej, niż tydzień. Ja też - od pewnego czasu - nie lubię rejestrowania kolejnych lat. Z każdym nowym rokiem robię się starsza, ale nie bardzo dojrzalsza...

    OdpowiedzUsuń
  21. Dla mnie 1. stycznia też jest wyjątkowy, ale z innego powodu - mam wtedy urodziny ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dobrze, że nie jestem sama... Czego jak czego, ale rozmyślania na przeszłością, refleksji to ja nie znoszę... Zawsze człowiek wtedy myśli, co by było gdyby... co byśmy zmienili, a to całkowicie nie ma sensu, bo i tak niczego nie zmienimy, możemy tylko odebrać to jako pewna lekcję i iść naprzód... Sylwester to chyba będzie dzień w którym będę bez przerwy myślała, że to moje ostatnie godziny nastu lat, potem już będzie tylko 20 i coraz więcej...

    OdpowiedzUsuń
  23. Niestety koniec jednego roku i początek następnego zmusza do refleksji. Czasem nie zmienia się nic, może niewiele, ale jednak coś się kończy, przemija bezpowrotnie, ucieka nam kolejny rok życia. Dawno już przestałam podsumowywać, robić bilans strat i zysków, tworzyć postanowienia, ale coś we mnie nie pozwala przestać mieć nadziei na lepsze jutro :)

    www.fragmenty-marzen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. ja mam pod koniec roku każdego refleksje podobno - coś mogłam zrobić lepiej, coś sprawniej, coś inaczej. ale że przeszłości nie cofnę, pozostaje mi nadzieja, że nowy rok będzie lepszy;p

    OdpowiedzUsuń
  25. Mam taki sam stosunek do końca roku jak Ty- zawsze napawa mnie większą melancholią niż radością, bo to przecież jednak coś się kończy... nawet, jeśli fizycznie nic się nie zmienia :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja tam czasem lubię posłuchać/poczytać o tym co było najbardziej kojarzące się z mijającym rokiem :D A ciacho wygląda mega :D Szkoda, że nie ma przepisu :P

    OdpowiedzUsuń
  27. My z tym unikaniem mamy tak cały rok:) Im mniej człowiek wie, tym spokojniej śpi:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja Sylwestra nigdy jakoś nie lubiłam, ale to z tego powodu, iż zawsze czułam przymus, żeby dobrze się bawić. A często jest tak, że na ten dzień akurat ja jedna, jedyna (takie jest moje odczucie) nie mam żadnych planów. Bardziej przemijanie czasu odczuwam przed swoimi urodzinami, im jestem starsza, tym większe przygnębienie czuję ;)

    Za to muszę się pochwalić, że dla mnie ten rok był wyjątkowo łaskawy, chociaż wydarzyły się też bardzo smutne rzeczy. Ale za to w końcu doceniłam obecność moich bliskich, ich wsparcie i miłość. Udało mi się wiele osiągnąć, znalazłam nową pasję, odnalazłam na nowo dawną przyjaźń. Mam nadzieję, że przyszły rok będzie dla mnie równie łaskawy :) Przepraszam, że tak się rozpisałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Pięknie ubrałaś w słowa,to co czuje (mniej lub więcej )każdy z nas.Przemijanie-temat rzeka.Zostaje nostalgia,wspomnienia,chwile do których wracamy tylko w myślach.Człowiek idzie przez życie nie zdając sobie z tego sprawy.Autorefleksja jest potrzebna-chociaż czasem boli-nie powrócą nie tylko chwile,nie powrócą również Ci,jtórych kochaliśmy,a którzy odeszli.

    OdpowiedzUsuń
  30. kuuurcze a już myślałam, że podasz przepis! Uwielbiam kajmak

    OdpowiedzUsuń
  31. Przyznam, że zdjęcia tego ciasta najbardziej dobiły. W połączeniu z tym postem zrobiły się bardzo smutne :(

    OdpowiedzUsuń
  32. Również to odczuwam... To zwykła data.
    Przyznam też, tak jak inni pisali, że zdjęcia ciasta dobiły .-.

    http://anotherchaptersending.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. mniam, wygląda przepysznie
    Szczęśliwego Nowego Roku! :*

    OdpowiedzUsuń
  34. Na pewno był pyszny:)
    Ja też unikam hucznych, medialnych imprez, choć pobawić się idę. Tak samo mnie to przygnębia trochę, ale ostatecznie- w nowym roku czeka nas coś nowego i pozostaje nam wierzyć, że większość stanowić będą pozytywne rzeczy:)

    OdpowiedzUsuń
  35. To był najgorszy rok w moim życiu, więc teoretycznie się cieszę, a z drugiej strony przeraża mnie myśl, że kolejny może być jeszcze gorszy! Ale jestem pozytywnej myśli :) Przynajmniej, staram się ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. To ja teraz czekam na "coś się zaczyna".

    Ściskam mocno.

    OdpowiedzUsuń
  37. Hello, i learn your blog occasionally and i own an identical one and i used to be just wondering in case you get loads of spam feedback? In that case how do you forestall it, any plugin or anything you may recommend? Im getting so much recently it is driving me mad so any help is very a lot appreciated. Anyway, in my language, there usually are not a lot good source like this.
    jeux de gratuits

    OdpowiedzUsuń
  38. Życzę, aby Nowy Rok 2014 był dla Ciebie równie fantastyczny jak 2013 :) U mnie ten rok średnio, choć nie najgorzej, mam nadzieję, że następny będzie lepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja w ogóle unikam mediów. Przynajmniej tych najpopularniejszych. Na przełomie roku nie podejmuję zwykle żadnych zobowiązań, a kolejne mijające cyfry żegnam stwierdzeniem: oby tak dalej. Ubiegły rok, przynajmniej jego druga połowa, były dla mnie ... Heh, co tu pisać. W każdym razie tym razem pożegnałam trzynastkę na końcu daty sążnistym kopem w zad. Należało jej się. :)

    OdpowiedzUsuń