Ta druga opcja nie musi oznaczać firmy zarejestrowanej jako osoba prawna, a przynajmniej na razie nie ma takiego wymogu. Wśród kategorii kont profesjonalnych są m.in. blogerzy, więc mając blog można założyć mu stronę firmową na Instagramie.
Dlaczego warto to zrobić?
Jeśli masz na Instagramie konto profesjonalne, możesz mieć dostęp statystyk, które pozwolą Ci dowiedzieć się więcej o swoich odbiorcach, a także sprawdzić, jaki zasięg mają Twoje posty. Dzięki temu wiesz, co podoba się obserwatorom Twojego profilu i innym osobom, które na niego trafiają, a to naprawdę przydatne informacje.
Możesz również zamieścić na instagramowym profilu informacje o firmie i jej dane kontaktowe. Dostajesz też szybki i łatwy dostęp do narzędzi reklamowych.
Poza tym możesz połączyć profil na Instagramie z Facebookową stroną swojej firmy, czy bloga. Ale jeśli nie chcesz – nie musisz tego robić.
Jak przekształcić konto prywatne w profesjonalne?
Jeśli masz już profil prywatny, nie musisz zakładać nowego dla firmy / bloga / innej działalności. Możesz w prosty sposób przekształcić profil osobisty w profesjonalny.
Obecnie, aby przejść na konto profesjonalne wystarczy:
- wejść w Ustawienia (w menu w prawym, dolnym rogu),
- kliknąć „Konto”,
- następnie kliknąć „Przełącz na konto profesjonalne” (na samym dole)
- następnie wybrać „Twórca” lub „Firma” – przy czym „Bloger” to kategoria „Twórców”.
Teraz można dodać kategorię firmy oraz jej informacje kontaktowe.
(Tu można połączyć konto ze stroną firmową (blogową) na Facebooku, ale można pominąć ten krok. Konto ze stroną można później połączyć w dowolnym momencie. Albo w ogóle tego nie robić.)
- na koniec klikamy „Gotowe” i wszystko jest zapisane.
Informacje o firmie (blogu) na Instagramie
Korzystając z konta profesjonalnego na Instagramie możesz zdecydować, czy informacje o Twojej firmie będą wyświetlane czy ukryte.
Po skonfigurowaniu konta wróć do profilu i kliknij „Edytuj profil” (pod zdjęciem profilowym i „bio”).
Następnie znajdź „Wyświetlanie profilu”. Tam możesz wybrać, czy chcesz wyświetlić kategorię firmy i jej informacje kontaktowe.
Po skonfigurowaniu kliknij „Gotowe”.
Dane firmy i ich wyświetlanie lub ukrywanie można później edytować. Jednak edytowanie i wyświetlanie informacji o firmie jest możliwe tylko jeśli masz konto profesjonalne.
Ten post powstał 2 maja 2020 i dotyczy stanu na ten dzień. Instagram czasem zmienia zasady korzystania ze swoich usług, dlatego w Internecie jest mnóstwo nieaktualnych artykułów na ten temat, przy czym większość z nich nie jest opatrzona datą.
Przy okazji zapraszam na mój profil na Instagramie - @hedonizm_eskapizm ;-)
Macie profile na Instagramie? Prowadzicie je jako osoby prywatne, czy przeszłyście na konto profesjonalne?
Macie profile na Instagramie? Prowadzicie je jako osoby prywatne, czy przeszłyście na konto profesjonalne?
Ja wciąż jako osoba prywatna i na razie niech tak zostanie ;). Czytałam o tym, że po przejściu na konto firmowe zasięgi automatycznie spadają, co mnie na tyle mocno zniechęciło, że zarzuciłam ten pomysł i już do niego nie wracałam. Ciekawe, czy to prawda. W sumie to bardzo w stylu Facebooka...
OdpowiedzUsuńNie wiem, czy to prawda. Bo nie wiem, jakie miałam zasięgi na koncie prywatnym. ;-)
UsuńMam dwa profile i ostatnio na drugim przeszłam na konto profesjonalne i mam wrażenie, że wręcz wzrósł mi zasięg, gdy to zrobiłam. ;-) Ale też coś innego mogło być przyczyną. (A może po prostu się zdziwiłam, że zasięg jest tak duży, bo spodziewałam się mniejszego?)
Mam wlasnie Business account wlasnie dla statystyk :)
OdpowiedzUsuńMam firmowe już jakiś czas. Faktycznie tak jest wygodniej, bo są statystyki itd.
OdpowiedzUsuńMnie po zmianie straszliwie ucielo zasiegi :(
OdpowiedzUsuńMam ustawione konto biznesowe, ale niedawno weszła też opcja konta twórcy. :D
OdpowiedzUsuńMuszę to koniecznie sprawdzić ;)
OdpowiedzUsuńJa mam konto już wiele lat, mam profil profesionalny. Jak na razie prowadzę na luzie, nie chcę mi się brać udziału w tej gonitwie po lajki itp..
OdpowiedzUsuńJeszcze jest ostatnio opcja, aby przejść na konto "Twórcy", cokolwiek to oznacza. Ja osobiście z rok temu przeszłam na konto firmowe i jestem bardzo zadowolona. Widać statystyki, które dają wiele informacji o obserwatorach i działaniu profilu.
OdpowiedzUsuń