GRATULERA – specjalna kolekcja IKEA

IKEA istnieje od 75 lat i z tej okazji do sprzedaży wracają „złote przeboje” tej marki z całego czasu jej działalności.


Starannie wybrane „przeboje” z lat 1950-1960, 1970-1980 i 1990-2000 będą pojawiać się w asortymencie w trzech różnych odsłonach i trzech momentach roku: w sierpniu, październiku oraz grudniu.


Każda edycja kolekcji znacząco różni się od pozostałych i jest bardzo charakterystyczna dla swoich czasów. Pierwsza, zawierająca ikony stylu z lat 1950-1960, oznacza powrót do klasyki - projekty z tego okresu wyróżniają się nieco formalnym charakterem, klasycznymi liniami i wykorzystaniem ciemniejszego drewna.

W minione czasy pozwoli się przenieść stolik LÖVBACKEN (poprzednio znany pod nazwą LÖVET) z blatem nawiązującym kształtem do liścia i trzema nogami o metalowych okuciach czy lampa podłogowa zaskakująca nietypowym kształtem.

Do pokoju dziennego powróci fotel EKENÄSET, typowy przedstawiciel stylu lat 60. oraz GANGET z ręcznie wykonanym, okrągłym siedziskiem. Nie zabraknie ulubieńca założyciela firmy, Ingvara Kamprada, fotela STRANDMON, który teraz pojawi się w nowych kolorach.


Kolejna edycja serii GRATULERA to powrót do kolorowych lat 70. i 80. Będzie wyraziście i zabawnie! 


Ukoronowaniem jubileuszowej serii będą produkty ukazujące minimalizm lat 90. To prostota i łączenie surowego, jasnego drewna ze skandynawskich lasów z graficznymi wzorami.







Macie ulubione meble IKEA?

Dla mnie są to białe regały Billy. Wypełniają moje mieszkanie coraz szczelniej. :-)


(Zdjęcia: IKEA)

13 komentarzy:

  1. Biały Billy to klasyk :) U mnie też sporo go jest :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam u siebie Ikei i jak dotąd byłam tam raz. Nie znam zbyt dobrze asortymentu. Kojarzę tylko, że mają świetne toaletki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niedawno przyszedł do mnie katalog Ikea, ale jeszcze go nie przeglądałam. :D Muszę nadrobić. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. I love Ikea!! I have several pieces of furniture from there in my house!! Love all the pictures you've shown!! Thank you so much for stopping by my blog!! I'm happy to be your newest follower!! Have a great weekend!! Big hugs :)

    Lisa
    A Mermaid's Crafts

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwazam, ze to swietny pomysl. Klasyki nadal w modzie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubie lubię :)
    Nie pomyślałabym że połączenie drewna z meblami da taki fajny efekt! ❤

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja rowniez lubie Billy, ale i MALM, mam lozko z tej linii i jestem bardzo zadowolona :D

    OdpowiedzUsuń
  8. podoba mi się dywanik z pierwszego zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Szalenie podoba mi się ten fotel na ostatnim zdjęciu. Przemalowałabym tylko elementy drewniane jaśniejszą farbą ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Marzę o takim granatowym fotelu :) Jestem właśnie w tracicie remontu (na piętrze) i szukam inspiracji na urządzenie pokoi :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny post! Ja narazie nie skorzystam, ale jam będę zmieniać pokój to z chęcią :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo mi sie tu podoba ciekawe informacje !

    OdpowiedzUsuń