Alverde: Szampon Ultra Sensitive

Kosmetyki Alverde – naturalne, dobrze oceniane i niedrogie, mają jedną dużą wadę: nie są łatwo dostępne w Polsce.


Marka Alverde należy do Drogerie Markt – sieci niemieckich drogerii, które są obecne także na wielu innych europejskich rynkach, ale niestety nie na rynku polskim. Kosmetyki marek własnych tej sieci można w Polsce zdobyć na aukcjach, czy w miejscach, gdzie sprzedawana jest „chemia sprowadzona z Niemiec”, ale próżno ich szukać w sklepach.

Polubiłam kosmetyki Alverde, kiedy miałam okazję wypróbować ich trochę i czasem trafiają one do mnie dzięki koleżance, która mieszka w Niemczech i przesyłamy sobie różne miejscowe specjały. Tak trafił do mnie ten szampon.

Opis brzmiał zachęcająco. Nie mam co prawda większych problemów ze skórą głowy, ale mam suche włosy, kręcone włosy, które lubią delikatne traktowanie. Unikam też silikonów (szczególnie tych „cięższych”) z uwagi na farbowanie henną.

Szampon nie zawiera substancji zapachowych, barwiących, silikonów i sulfatów. Producent deklaruje, że nie zawiera konserwantów, aczkolwiek myślę, że np. alkohol stanowi konserwant, zabezpieczający ten kosmetyk przed rozwojem w nim szkodliwych drobnoustrojów. ;-)

Niektórzy skrzywią się na ten alkohol na drugim miejscu w składzie, ale nie zauważyłam, aby szampon wysuszał włosy bardziej niż inne.

Kosmetyk jest wegański i ma certyfikat NaTrue. Kosmetyki Alverde nie są testowane na zwierzętach.


Zachęcająca jest jego cena 1,95 za 200 ml – ale w Drogerie Markt, której nie ma w Polsce. U nas można dostać ten szampon w nieco wyższych cenach.

Kosmetyk ma specyficzny zapach – kosmetyków myjących bez substancji zapachowych. ;-) Miałam niedawno taki żel do mycia, pachniał bardzo podobnie. Doceniam ostrożność w dodawaniu substancji zapachowych do kosmetyków do wrażliwej skóry, ale czasem trochę mi ich brak.

Szampon dobrze się pieni i domywa włosy. Nie wysusza ich, ale też nie odżywia, czego zresztą od niego nie oczekiwałam. Nie jest odżywką. Ot, po prostu – szampon, który myje włosy.

Myślę, że więcej o jego działaniu mogłyby napisać osoby borykające się z większymi problemami ze skórą głowy. Dla nich łagodne środki myjące mają większe znaczenie.

Ja mogę się wypowiedzieć jako właścicielka suchych i kręconych włosów, że szampon dobrze się sprawdza w przypadku takich. Nie zwiększa wysuszania włosów i nie plącze ich. Podoba mi się też jego naturalny skład, wolny od substancji, które, jak się okazuje, nie są niezbędne.

Skład:
Aqua, Alcohol, Glycerin, Coco-Glucoside, Disodium Cocoyl Glutamate, Betaine, Xanthan Gum, Glyceryl Oleate, Sodium Cocoyl Glutamate, Levulinic Acid, Inulin, Citric Acid, Sodium Levulinate, Isoamyl Laurate, Sodium Lauroyl Lactylate, Sodium PCA, Hydrogenated Palm Glycerides Citrate, Tocopherol

Tymczasem skusiłam się na kosmetyki do włosów, które specjalnie naturalne nie są, choć zbierają świetne opinie u dziewczyn z kręconymi włosami. Wkrótce o nich napiszę! ;-)

Znacie kosmetyki Alverde?


28 komentarzy:

  1. Mam go, mam też ŁZS i powiem tak. Nie pomaga i nie szkodzi. Jest bardzo neutralny. I chyba taki miał być. Najbardziej lubię Alverdowski szampon z czerwoną glinką, doskonale się u mnie sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam troszkę inne oczekiwania od szamponu (po prostu inne włosy), więc nie tego oczekuję od szamponu :) Tęskno mi do DM :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie dla mnie, wolę te zapachowe i z silikonami :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Swego czasu wiele kosmetyków kupowałam w DM, ale akurat ten szampon nie przeszedł przez moje ręce (włosy :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda, że jest tak ciężko dostępny w Polsce, bo chętnie bym się skusiła.

    OdpowiedzUsuń
  6. szkoda że u nas słabo z dostępnością, ponieważ szampony tej firmy bardzo przypadły mi do gustu

    OdpowiedzUsuń
  7. z alverde mam małe doświadczenie, ale jeśli chodzi o szampony to u mnie te "tradycyjne" z slsem i silikonami najlepiej się sprawdzają ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Widzę,że w kosmetyku nie ma silikonu. Dla mnie jest to bardzo duży plus. Mam bardzo cieniutkei włosy i niestety jeśli w kosmetykach w skadzie jest sporo silkonów to potrafią tracić na objętości.....

    Firmy nie znam, ale zorientuję się w okolicy. Moze uda mi się kupić.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny wpis, szkoda ze nie mam dostępu do produktów Alverde :/
    Nawiązując do Twojego komentarza na moim profilu, zastanów się na tym kanałem na YT. To nic nie kosztuje, a spróbować warto.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. miałam kilka kosmetyków tej marki i żałuję że są słabo dostępne u nas :-(

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja zdecydowanie wolę, kiedy kosmetyki pachną.

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba nigdy nic nie miałam z tej marki

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię ich szampony,obecnie używam wersję kofeinową do oczyszczania włosów raz w tygodniu, bo jest dość mocny jak na naturalny szamponik.

    OdpowiedzUsuń
  14. znam markę, ale produktów do włosów jeszcze nie używałam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Na allegro jest wysyp tej marki:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy go nie miałam, a mam wrażliwy skalp :P

    OdpowiedzUsuń
  17. Miałam ich jakieś szampony i nie specjalnie polubiłam :P

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak będę miała okazje to go kupię :) Szczerze mówiąc wolę alkohol w składzie niż jakieś konserwanty wyczarowane z kosmosu :P

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie miałam nigdy nic tej marki :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nigdy nie miałam okazji próbować tych produktów - przydałaby mi się taka koleżanka :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Skład bardzo na plus. Alkohol mi nie przeszkadza :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam kilka ich szamponów i nie są złe, chociaz potrafią nieźle splątać mi włoski

    OdpowiedzUsuń
  23. Jeszcze nigdy po niego nie siegnelam.

    OdpowiedzUsuń
  24. To prawda, kosmetyki Alverde zasługują na uwagę. Sama wiele razy ich używałam. Lubię puder od nich, bo daje delikatny nie nachalny efekt zmatowienia a w dodatku jego skład wygląda dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie znam, ale nie ukrywam, że chętnie poznałabym markę. Słyszałam o nich wiele dobrego ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Widzę, że sporo dobrych opinii, chyba warto przetestować.

    OdpowiedzUsuń