Pożywna letnia sałatka

W czasie upałów jest u mnie tak gorąco, że nie ma mowy o gotowaniu obiadu. Zamiast tego przyrządzam sałatki, takie, jak ta – szybka i pyszna.


Składniki:

- sałata lub mieszanka sałat (użyłam mieszanki) - trudno mi podać ilość... mała główka sałaty lub połowa gotowej mieszanki – powinno wystarczyć;
- 2 pomidory czerwone;
- 2 pomidory żółte;
- pół słoika oliwek (ok 150 g);
- serek typu feta (ok 100 g);
- łyżka oliwy z oliwek;
- ew. przyprawy do smaku.


Pomidory i ser kroimy na małe kawałki. Jeśli używamy całej sałatki, ją też trzeba rozdrobnić.

Dodajemy oliwki i oliwę z oliwek.

Mieszamy wszystko razem.


Można dodać przypraw do smaku. Ja nie dodawałam niczego, nawet soli, bo ser feta był słony.


Sałatka jest pyszna, lekka, a dzięki serowi, oliwkom i oliwie z oliwek - pożywna.


Smacznego!



25 komentarzy:

  1. Gdyby tylko u mnie były upały... hmmm tzn niby cieplo jest no ale słonko cały czas schowane jest za chmurami a jak już wyjdzie to tylko do południa :/ jeszcze nie było nigdy tak że codziennie jest burza albo deszcz :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie bym się z Tobą zamieniła. Nie mam już siły do tych upałów. ;-(

      Usuń
  2. Dla mnie fajniejsza opcja to ta z mieszanką sałat, bo lubię różne, bardziej chyba te nieco mniej popularne. Poza tym bez fety, bo nie należę do jej wielbicieli. Wyszłaby więc z tego jeszcze bardziej lekka sałatka niż Twoja:)

    A u mnie właśnie rozpala się grill, kotlety z karczku już czekają, więc taka sałatka by się jak najbardziej przydała. Na szybko brak sałatki. Warzywa "luzem", pomidorki i ogóreczki na zakąskę;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez fety byłaby lżejsza, ale za mało sycąca, żeby się najeść - przynajmniej dla mnie. ;-)

      Ale do grillowanych mięs - pewnie! :-)

      Usuń
  3. Sałatka bardzo w moim stylu, na pewno podpatrzę, bo uwielbiam na wieczorki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Latem bardzo chetnie jadam takie sałatki, szczególnie, kiedy pomidory są tanie, kolorowe, soczyste, "prawdziwe". Bardzo lubię dodać do takiej mieszanki kolorową paprykę, a przed większym wysiłkiem trochę oleju z pestek dyni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię dodawać paprykę.

      I pomidory - o tej porze roku zawsze mam je w domu. Podobnie jak wiele innych pyszności. Bardzo lubię tan czas w roku!

      Usuń
  5. Mniam :) Narobiłaś mi apatytu - chyba sobie jutro taką sprezentuję ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. ale smakowicie wygląda, jeja! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam fete!
    Taka prosta sałatka a jaka pyszna;)
    Obserwuje;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pychotka! Też taką robię, najchętniej z mieszanki sałat :) Tylko do mojej wersji dodaję czarne oliwki, czerwoną cebulę i jeżeli jestem w posiadaniu czerwoną paprykę, czasami kukurydzę. Innymi dodatkami jest ser feta lub mozzarella lub tuńczyk. Najchętniej taki miks polewam olejem lnianym i na koniec posypuję prażonymi pestkami dyni.

    OdpowiedzUsuń
  9. wyglądem zachęca moje kubki smakowe :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Moja ulubiona sałatka :D Robię taką do pracy na drugie śniadanie. Czasami dorzucam też pestki oraz orzechy jeśli mam na stanie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Też w upały głównie zajadam sałatki. A Twoja wygląda smakowicie. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. To moja ulubiona sałatka, często robię ją właśnie latem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ooo mniam, uwielbiam takie sałatki! Zwłaszcza latem, kiedy zalewasz się potem z gorąca. Jak miałabym stać przy garach a potem jeszcze jeść taki gorący obiad to chyba bym się roztopiła, ale sałatki wspaniałe rozwiązanie

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda apetycznie :) uwielbiam takie sałatki

    OdpowiedzUsuń
  15. Jejku, aż zrobiłam się głodna.

    OdpowiedzUsuń