Jak ulepszyć (ten) blog?

Wkrótce „Hedonizm i Eskapizm” obchodzić będzie drugie urodziny, a ja myślę, co zrobić, aby ulepszyć blog?


Założyłam go już prawie dwa lata temu, a podczas jego istnienia kilkakrotnie zmieniałam wygląd, ale zmiany były zwykle niewielkie. Zawsze miałam dwa paski boczne i jeden pośrodku. Zdjęcia od początku miały niewielki format i były optymalizowane, żeby szybko je ściągać, bez straty jakości. 

Coraz częściej jednak zastanawiam się, czy to wszystko jest dobrym rozwiązaniem i czy nie powinnam czegoś zmienić? Postanowiłam zapytać Was, Czytelniczki i Czytelników: co sądzicie o tym blogu? Co Waszym zdaniem sprawiłoby, że lepiej by się go czytało? I co sądzicie o moich pomysłach na zmiany?

Układ strony i paski boczne


Od początku blog miał dwa wąskie paski boczne i to mi odpowiadało. Lubiłam symetryczny układ bloga. Szablon, którego używałam podkreślał tę symetrię w sposób, jaki bardzo mi się podobał.
Na dwóch paskach wiele się mieściło, co było dużą zaletą i to mi odpowiadało.

Dobrze mi było z dwoma paskami o bokach, ale czasami zastanawiałam się, czy blog nie jest nieco przeładowany. Głównie przez gotowe gadżety, których często nie można zmodyfikować, by pasowały do całości...

I gdzieś tam w tle pojawiła się myśl o „przejściu” na jeden pasek... i ta myśl dziwnie szybko się rozrosła...

A przecież całkiem niedawno, gdy blogerka zajmująca się designem blogów napisała, że dwa paski robią z treści wpisów „obywatela drugiej kategorii”, pomyślałam, że jest to bardzo dziwny pomysł... Jak to „drugiej kategorii”? I w ogóle dlaczego dwa paski tę treść nim czynią, a jeden nie?  Możliwe, że jest jakiś powód, aby tak uważać, ale go nie zrozumiałam...

Teraz, kiedy zaczęłam rozważać zrobienie jednego paska bocznego, przypomniało mi się to zdanie. 

Co prawda nadal nie mogę się z nim zgodzić, bo optymistycznie wierzę, że czytelnik swój rozum ma i wie, czego szuka i co chce czytać. Skupia się więc właśnie na tym, a nie czeka, co mu podsunę pod sam nos, na wszelki wypadek zabierając wszystko inne...

Niemniej jednak coraz częściej zastanawiam się, czy z jednym paskiem nie będzie bardziej czytelnie i przejrzyście?

Jak sądzicie? Wolicie na stronach jeden pasek czy dwa?

Zwracacie na to uwagę? A może w ogóle nie robi Wam to różnicy?

Na pewno dużo zależy od tego, co się na tych paskach znajdzie, ale... może macie jakieś preferencje?

Zdjęcia: duże czy małe? W poziomie czy w pionie?


Wiele uwagi poświęcam zdjęciom. Robienie ich sprawia mi przyjemność i odpręża (typowy hedonizm i eskapizm ;-)).

Lubię dobre zdjęcia na blogach i staram się, żeby te, które sama robię, były jak najlepsze, ale także, żeby były lekkie i szybko się wczytywały. Zmniejszam je więc i optymalizuję.

Ale być może takie zdjęcia są za małe i przez to blog traci?

Zastanawiam się, czy nie poszerzyć przestrzeni na wpisy i nie publikować większych zdjęć?

Inna możliwość to zamieszczanie zdjęć w pionie, zamiast w poziomie: o takiej szerokości, jak obecnie, ale większych.

Np. takich:


Zamiast takich:


Tylko wtedy takie zdjęcia trzeba byłoby „przewinąć”, aby kliknąć „Czytaj dalej”... Czy to nie utrudniałoby czytania bloga?

Jaka wielkość najbardziej Wam odpowiada?

Jakie wymiary (orientacyjnie) to dla Was za mało, a gdzie zaczyna się „za dużo”?

Teksty: długie czy krótkie?


Na innym blogu wyczytałam, że blogowe teksty nie powinny być długie, bo nikomu nie chce się tyle czytać. Jak dla mnie kolejna generalizacja. Być może autorce się nie chce, bo przyzwyczajona jest do krótkich tekstów w gazetach ilustrowanych, ale przecież niektórzy czytelnicy potrafią przeczytać nawet całą książkę! ;-)

Ale może książka to książka, a blog to blog?

Zwłaszcza jeśli to blog „lifestylowy”. Który może już z założenia powinien lekki i intelektualnie niewymagający? Może taka jest zasada?

Jak sądzicie? Lepsze krótsze teksty na blogu, czy lubicie poczytać więcej?

A może zależy to od tematyki?

Jeśli tak: co lubicie czytać?

Będę Wam ogromnie wdzięczna za wszelkie informacje i uwagi!


74 komentarze:

  1. Lubię Twojego bloga takim jaki jest i nic bym tu nie zmieniała.
    Uściski :-*

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi się bardziej podobają blogi z jednym pakiem. Moim zdaniem są jednak czytelniejsze, ale ja jestem po prostu taka porządnicka i poukładana, że nie lubię jak jest czegoś za dużo, trochę tu, trochę tam... Ale ta raczej taka moja "fobia", nie sugerowałabym się. Chyba najważniejsze, żeby Tobie było łatwiej ogarnąć blog i sobie go nie zaśmiecać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tę opinię. Dobrze wiedzieć, że dla kogoś tak jest bardziej przejrzyście.

      Usuń
  3. Nigdy nie zauważyłam, żeby Twój blog potrzebował jakichś zmian. Zdjęcia są idealnej wielkości, takie w pionie byłyby straszne, bo nie dałoby się ich od razu zobaczyć w całości. Jeśli chodzi o długość wpisów, to myślę, że powinnaś się tu kierować tylko i wyłącznie własną intuicją - kiedy warto się rozpisywać, a kiedy lepiej pisać zwięźle ;) Ale najważniejsze, żebyś Ty czuła się dobrze ze swoim blogiem, więc jeśli coś Ci nie pasuje, to zmieniaj od razu i nikim się nie przejmuj! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jestem ciekawa też Waszego zdania!

      Np. bardzo pomaga mi Twoja opinia o "długich" zdjęciach, bo już myślałam, żeby takie wprowadzić. :-)

      Usuń
  4. Sama wolę u siebie jeden pasek, bo inaczej wydaje mi się, że mam chaos, ale u Ciebie dwa paski mi nie przeszkadzają. Zdjęcie które pokazałaś w pionie wyszło ładnie, choć jest długie, ale jeśli nie będzie ich za dużo w jednym poście to nie powinno być problemów. Trochę bym zmniejszyła wysokość zdjęcia, bo u mnie nie mieści się na jednej długości ekranu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinię!

      Zdjęcia staram się trzymać w 3 formatach - poziomym i pionowym o stałych proporcjach i kwadratowe. Inne bywają zdjęcia, które mam z innych źródeł - od współpracujących firm i osób.

      Usuń
  5. Lubię Twojego bloga takim jaki jest:) Co do pasków, to nie zwracam uwagi czy są dwa czy jeden i nawet nie potrafiłabym z pamięci powiedzieć ile maja moje ulubione blogi, na które najczęściej wchodzę.
    Długość tekstu zależy od tematu, pisz tyle ile masz ochotę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      To też jest ciekawe, że ludzie wcale nie zwracają, przynajmniej świadomie, uwagi na budowę bloga, chyba, że coś bardzo przeszkadza. :-)

      Usuń
  6. Moim skromnym zdaniem blog jest Twój i powinien wyglądać tak jak Tobie się podoba :) Czy dwa paski, czy jeden, co za różnica? Jeśli jest Ci wygodnie z dwoma, to miej je oba ;))
    Zdjęcia zostaw tak jak są, bo faktycznie nie trzeba przewijać do "czytaj dalej" :D
    A co do tekstów, ich długość uzależnij od tematu na który piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wypowiedź!

      Chcę, żeby Wam też się blog podobał. :-)

      Usuń
  7. Jeden czy dwa paski, dla mnie nie ma to różnicy, ważne to czy jest przejrzyście. U Ciebie jest:) Co do długości postów, sama wolę krótkie wpisy, ale czytam blogi osób, które lubią pisać długo i je uwielbiam. Wszystko zależy od treści i stylu pisania.Jak wpis jest ciekawy i ładnie napisany, to może mieć 3 strony:)
    Zdjęcia w wersji poziomej są dla mnie bardziej czytelne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Cieszę się, że jest przejrzyście. Też lubię długie wpisy wielu osób. :-)

      Usuń
  8. Może nie powinnam się wypowiadać :) wprawdzie zaglądam do Ciebie od jakiegoś czasu, ale wobec stałych czytelniczek czuję się nieśmiało wtrącając swoje zdanie...
    Uwielbiam Twoje zdjęcia! Są absolutnie powalające i pięknie na poziomie, o którym ja nawet nie śmiem marzyć. Co do wielkości jest ona moim zdaniem w porządku - zamiast zwiększania rozmiaru poszłabym w kierunku zwiększania ich ilości, bo na Twoje zdjęcia nie mogę się napatrzeć.
    Co do tekstów - obrazki lubię, szczególnie tak piękne, ale jednak są one tylko dodatkiem do słowa pisanego. Przynajmniej dla mnie :). Lubię czytać kogoś, kto potrafi pisać i nie rozumiem, czemu miałabyś pisać mniej, skoro potrafisz to robić... to nie streszczenie lektury :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa o zdjęciach!
      I za wyrażenie opinii, oczywiście, że powinnaś się wypowiadać! :-) Bardzo miło, że to robisz! ;-)

      Usuń
  9. A ja najbardziej lubię duże zdjęcia a to czy ma jeden pasek, dwa czy w ogóle... jakoś nie interesowało mnie.... no fakt, że jak na pasku są linki do innych blogów (najlepiej z miniaturkami) to czasem grzebię dalej.
    Tak w ogóle nie wiem czy są jakieś zasady pisania, stylu bloga, jest mnóstwo szablonów i każdy wybiera co chce.
    Ja już piszę bloga 5 lat i kilka razy zmieniałam jego układ, jednak zawsze to były drobne zmiany.

    Teksty też masz ok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wyrażenie opinii i miłe słowa!

      Podziwiam Twój blogowy staż! :-)

      Różni "blogowi guru" mają czasem pomysły na różne zasady, ale wydaje mi się, że to wszystko zależy od tego, kto pisze blog i od tego, kto go czyta - także. Dlatego też pytam Was, bo Wy ten blog czytacie, a nie owi "guru". ;-)

      Usuń
  10. Przede wszystkim NIE dla dużych zdjęć jak z przykładu powyżej. :)
    Nie zmieściło mi się całe na ekranie, co dużo odjęło mi z wygody przeglądania strony. Takie jak były są ok.
    Paski mogą być dwa choć wolę jeden. Dlaczego? Mniej czasu marnuję na szukanie. Gdy muszę coś na takim znaleźć. Zlecę jeden, a nie: najpierw pierwszy a następnie drugi.

    Poza tym usunęłabym niektóre gadżety. Ja lubię jak jest lista tagów, kalendarz i ewentualnie linki do innych blogów autorki czy stron typu Instagram.
    Resztę uważam za bałagan, szczególnie jeśli towarzyszą temu obrazki. Nie znoszę wszelkich dodatkowych ikonek, zdjęć w ramach ozdoby(a nawet takie się pojawiają w tych paskach u innych blogerek), listy blogów, które ktoś chętnie przegląda - ok, może być ale dostaję oczopląsu gdy przy tym są ikonki wpisów. U Ciebie na szczęście taka lista jest minimalna, bez obrazków.
    To samo z listą popularnych wpisów. Ja nie widzę jej sensu. Nigdy nie klikam w polecane wpisy ale sama musisz sprawdzić czy taka lista generuje ci dodatkowe wejścia.

    Przyznam, że długie teksty łatwo mnie zniechęcają. Ciężko mi się je czyta na komputerze. Nie że się oczy męczą, po prostu nie ogarniam tego. Nie wiem jak to wytłumaczyć. O ile taki tekst jest ładnie podzielony na akapity, nie ma przesadnie długich wierszy (a niestety pełno blogerów popełnia ten błąd: za dużo znaków na linijkę tekstu), do tego czytelną, nie drobną jak mak czcionkę i co parę akapitów intrygujący obrazek czy gif, to się poświęcę. Ale nie zawsze. Naprawdę długie teksty czytam gdy mam pewność, że treść mnie wciągnie, że lubię styl autora. Czyli bardzo rzadko.

    Nie mam za dużo wymagań? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie!

      I fajnie, że napisałaś to wszystko!

      To naprawdę cenne wskazówki - głównie to o zdjęciu, bo naprawdę rozważałam przejście na tak duże.

      Usuń
    2. To dobrze. Już myślałam, że rzucam wymaganiami jak głupia. Chciałam przedstawić mój punkt widzenia. Ogółem Twój blog i tak jest jednym z "wygodniejszych w odbiorze".

      Ja mam dość spory ekran i się nie zmieściło odrobinę. Niby drobinka a już taka różnica w jakości odbioru. Już widzę co by było na laptopie siostry - połowa ucięta.

      Co do rojników. Pozwoliłam sobie spytać jedną Forumkę jak swojego pielęgnuje i teraz czekam na odpowiedź. Trzyma go w donicy i już jej ładnie kwitnął. Czy Ty swojego chcesz dać do ogródka, czy też w donicę? Postaram się wszystko co zebrałam opisać pod komentarzem u mnie. Muszę się upewnić, że potrzebuje tego samego co sukulenty.

      Ach, i chętnie go zobaczę :) Sama aż mam ochotę na jakiegoś ale to raczej na wiosnę. Już i tak wydałam w tym tygodniu na nowości (to za jakiś czas na blogu ;) ). I jesteś pewna, że to nie Echeveria? Czasami się mylą, mnie też.

      Usuń
    3. * Źle się wyraziłam. To jest sukulent, i to z gruboszowatych, ale bardzo wytrzymały. Przecież w naszych ogrodach bez problemu spędza zimę.

      Usuń
    4. To są bardzo cenne uwagi!

      Chociaż szerokości nie zmienię raczej (mało kto ma węższy ekran niż obecna szerokość =- przynajmniej Google Analytics tak twierdzi). :-)

      O sukulentach napiszę u Ciebie.

      Usuń
  11. Zdjęcia są bardzo ładne, aż Ci ich zaroszę! Ogólnie blog jest czytelny, aż chce się tutaj powracać częściej.Gratuluje pomysłu na bloga, aby trwał jak najdłużej !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Wolę jeden pasek, bo dwa wprowadzają chaos. Sama miałam przez ponad rok 2 paski, ale po zmianie zauważyłam, że jest dużo czyściej na blogu :) Osobiście nie lubię pionowych zdjęć, wolę poziome. Co do jakości to ekspertką nie jestem, nie umiem robić ładnych zdjęć, ale Twoje są śliczne! :) I myślę, że długość tekstu zależy od tematyki. Przy długim tekście można zastosować wytłuszczenia, co go wizualnie skraca. Zawsze znajdą się zwolennicy długich i krótkich form, dlatego pomieszałabym je. Rozumiem Twoje dylematy, mam takie same. Każdy chce, aby jego twórczość była odebrana ciepło i przyjaźnie, aby doceniono pracę. Ciężko odnaleźć tę równowagę między oczekiwaniami czytelników a głosem swojego serca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!

      Dobrze, że piszecie mi to o pionowych zdjęciach. Niewiele brakowało, a takie własnie by się pojawiały.

      Usuń
  13. dwa paski co prawda zwężają pole postów, ale przyznam szczerze, że Twój blog kojarzy mi się nierozerwalnie z takim układem :)
    przede wszystkim blog powinien Tobie się podobać, wszystkim nie dogodzisz, chyba najgorsze by było, gdybyś straciła radość wchodzenia tutaj z powodu przerobienia bloga pod czytelnika, a niekoniecznie pod Twój gust :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa!

      Dwa paski nie muszą zawężać przestrzeni na wpisy, jeśli są wąskie. Moje zajmują mniej przestrzeni niż jeden pasek na wielu blogach. ;-) Ale i tak myślę, czy ich nie połączyć w jeden (przy zachowaniu takiej samej liczby pikseli na ten jeden, co teraz jest na dwa).

      Usuń
    2. tak optycznie :) bo szerokością są całkiem wąskie :) lubię też zwijane wpisy z opcją czytaj dalej, gdy wchodzę na bloga szybkim rzutem oka widzę posty, które pojawiły się odkąd złożyłam ostatnią wizytę :)
      co do długości tekstów, jeśli nie jest to lanie wody dookoła tematu innego niż post ;p mi to nie przeszkadza. Posty na temat zawsze czytam od deski do deski i długość nie ma tu znaczenia :) choć jednocześnie wiem, że jest coraz więcej osób oglądających tylko zdjęcia ewentualnie czytających samo podsumowanie u dołu posta, co widać często po komentarzach z pytaniami itp. pod postem (gdzie odpowiedź najczęściej była w tekście) ;p

      Usuń
  14. Kochana blog powinien być wyrazem Ciebie a nie wyobrażeniem innych.
    Ja chętnie czytam twojego bloga i tu zaglądam bez względu na to czy ma paski boczne tak czy siak. Tak naprawdę cała ,,oprawa" nie ma takiego znaczenia - Dla mnie liczy się porządna treść i estetyka a to w twoim blogu znajduję jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!

      Wiem, że blog jest mój, ale chciałam się dowiedzieć, jak jest odbierany przez osoby, które go czytają. :-)

      Usuń
  15. Kompletnie nie rozumiem co ma ilość pasków bocznych do kategoryzowania obywateli - dla mnie to bzdura. Sama mam co prawda jeden, ale to wynika z wygody i mojego pomysłu na bloga. Kompletnie nie przeszkadza mi to, że np u Ciebie są dwa.
    Zdjęcia odpowiadają mi bez względu na ich orientację - czy w pionie czy w poziomie są równie wspaniałe. Co zaś się tyczy ilości tekstu, przyznam, że są pewne blogerki, któe lubują się w przydługich opisach i czytanie tych opisów mnie męczy i denerwuje. Jednak wynika to nie tyle z objętości tekstu, co z tego że piszą o rzeczach, które mnie nie interesują aż tak bardzo ;) Mówiąc wprost, jeśli bywam gdzieś z kurtuazji i bardziej z sympatii do autorki aniżeli z zainteresowania treścią którą tworzy, wówczas czytanie epopei mnie drażni. U Ciebie jednak jest zawsze konkretnie i na temat, co mi odpowiada :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to też dziwny pomysł ( z tymi obywatelami).

      Dziękuję za miłe słowa!

      Usuń
  16. Mi się Twój blog wizualnie bardzo podoba (jest przejrzyście) i bez różnicy czy są 2 paski boczne czy jeden;) Jeżeli chodzi o "czytaj dalej" lubię i mi to nie przeszkadza, sama też stosuję by widzieć więcej wpisów na blogu i wybierać tylko te co mnie rzeczywiście interesują. Zdjęcia wolę w poziomie, ale jeżeli poziome i pionowe mają taką samą szerokość i nie zaburza to wizualnie tekstu to również pozostawiam Tobie wybór, bo przecież nie wszystko da się zrobić w poziomie:)

    Długie teksty również mile widziane, chociaż na swoim blogu zauważyłam, że wtedy uwaga czytelnika skupia się tak jakby na połowie.
    Nic bym w Twoim blogu nie zmieniała, jest idealny:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :-)

      Ja właśnie też lubię rozwijane wpisy, bo lubię wchodząc na blog mieć szybko dostęp do wielu.

      Usuń
  17. ja jestem zwolenniczką jednego paska i średniej wielkości zdjęć (czyli takie jak masz obecnie). Wkurza mnie gdy muszę przewijać zdjęcie po ekranie... chcę któreś powiększyć to zwykle na nie klikam:):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinię!

      Moje zdjęcia się nie powiększają. Optymalizuję je na taką wielkość, w jakiej wyświetlają się na blogu.

      Usuń
  18. Lubię przejrzyste blogi. Wszelkie reklamy i kolorowe "plamy" mnie rozpraszają. To co mniej ważne przenoszę na sam dół.
    Podoba mi się układ jednego paska bocznego.
    Tekst … wiele razy na moim blogu miałam sytuację, że po dłuższym tekście otrzymywałam komentarze zupełnie z nim niezwiązane. Ludzie nie czytają, wolą oglądać.
    Lepiej wygląda zdjęcie które widać w całości. Max duże, ale jednak takie którego nie trzeba przewijać (wiem że muszę to u mnie udoskonalić) :)
    Jakiekolwiek zmiany zastosujesz u siebie na pewno będzie pięknie :)
    a.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uwagi!

      Też czasem mam komentarze niezwiązane z tekstem, ale nie wiem, czy to nie "czynnik ludzki". Zwykle piszą je blogerki, które wpadają na wiele blogów, żeby zostawić tam reklamę. ;-)

      Usuń
  19. jestem za jednym paskiem i większymi zdjęciami :) sama ostatnio na takie przeszłam i uważam tę niewielką zmianę na plus; którz z nam nie lubi dużych, przejrzystych zdjęć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Własnie zauważyłam i bardzo mi się u Ciebie podoba.

      W ogóle robisz dobre zdjęcia i masz na nie fajne pomysły.

      Usuń
  20. Śmieszą mnie trochę opinie, że teksty na blogach mają być krótkie, piszesz sprawnie i ciekawie, więc pisz jak najwięcej ;) Lubię czytac Twoje posty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc, mnie też śmieszą. ;-)

      Dziękuję za miłe słowa!

      Ja Ciebie też lubię czytać. :-)

      Usuń
  21. jak dla mnie prowadzisz bloga na tyle profesjonalnie i czytelnie i ciekawie że nic nie musisz zmieniać:D

    OdpowiedzUsuń
  22. hej. Ja myślę, że mimo wielu ikonek Twój blog jest czytelny i zgadzam się z tym ,że czytelnik wie czego szuka i w jakim temacie drążyć będzie dalej, albo mu się podoba, albo nie. Już wielokrotnie spotkałam się z opiniami, że dobry blog powinien mieć jeden boczny pasek... próbowałam to sprawdzić, wprowadzić u siebie i mi po prostu nie pasuje:/ mam dwa..ale myślę, że potrzebna mi jakaś duża zmiana- czekam na wolny dzień i wenę :). Zdjęcia osobiście wolę poziome.. pion dobrze prezentuje się w telefonie:) chociaż u mnie przeważają piony- taki rodzaj motywów fotografowanych ;) w przypadku malin zdecydowanie i tylko poziom :) piękne zdjęcia!! Lubię Twojego bloga, Twoje logo, Twój styl i cały ten misz-masz, który jest Twoim tematem postów.... zawsze znajdę coś dla siebie :) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wszystkie miłe słowa! :-)

      I za wypowiedź! :-)

      Zgadzam się,że dwa paski nie musza oznaczać mniejszej czytelności.

      U mnie własnie nadszedł ten czas tej weny i chęci zmiany - stąd pomysł przejścia na jeden pasek. I tez myślę,że jednak na nim może więcej będzie można zmieścić, bo będzie więcej miejsca w poziomie, jeśli powstanie on przez połączenie obecnych dwóch pasków...

      Usuń
  23. Moim zdaniem blog wygląda super. Mogłabyś wprawdzie wprowadzić kilka estetycznych zmian, ale nie za wiele. Zostawiłabym go jasnym i zdjęcia takie jakie są wypadają świetnie.

    kopytkowa.blogspot.com
    KOPYTKOWA 365 ART PROJECT - ZAPRASZAM DO DOŁĄCZENIA WSZYSTKICH CHCĄCYCH POPRAWIĆ SWOJE UMIEJĘTNOŚCI I ROZWINĄĆ SIĘ TWÓRCZO!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!

      Powodzenia w Twoim projekcie! Będę śledzić postępy!

      Usuń
  24. Mi się podoba tak jak jest! U siebie mam jeden pasek co prawda i jak próbowałam na chwilę dwóch, to mi nie pasowało, za dużo się działo. Ale u Ciebie mi się taka opcja bardzo podoba i nic w oczy 'nie gryzie.' Zdjęcia lubię duże, sama takie mam. I wolę w poziomie niż w pionie, bo całe zdjęcie widać na monitorze, a w pionie nie ;) Długość tekstów chyba zalezy od tematu. Pisz to co chcesz, to Twój blog, bez sensu się ograniczać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Marti!

      Twoje zdjęcia mają fajną wielkość. Myślę nad czymś takim właśnie...

      Usuń
  25. Ja bym nic nie zmieniała, ale decyzja należy do Cb. Bardzo podoba mi się wygląd Twojego bloga :)

    Zapraszam już na NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja bym chyba nic nie zmieniała, bo widać, że rozmieszczenie, szablon, nic nie jest przypadkowe! ;) Ale zdecydowanie wolę większe zdjęcia w pionie, bo uwielbiam oglądać piękne zdjęcia :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!

      Większe zdjęcia w pionie będą chyba dopiero treści wpisów, bo większość osób pisze, ze nie lubi ich w "zajawkach". :-)

      Usuń
  27. Przyzwyczaiłam się do Twojego bloga w obecnej postaci. Szablon jest czytelny, a to że mocno "wyładowany" mieści się moim zdaniem w jego charakterze:) Choć faktem jest, że instynktownie najpierw spoglądam na pasek po prawej... Twoje teksty uwielbiam i czytam od deski do deski jakkolwiek długie by nie były <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :-)

      Ja z kolei lubię czytać u Ciebie. :-)

      Usuń
  28. Lubię Twoje dwa paski, a może inaczej nie przeszkadzają mi. Lubię zdjęcia, których nie muszę przewijać, żeby zobaczyć w całości. Przy długie teksty faktycznie mnie męczą, chociaż u Ciebie rzadko się zdarza odpuścić czytanie. Cóż, blog to nie książka a czytanie z ekranu dużo bardziej mnie męczy niż z kartki.
    Podsumowując nie zmieniłabym tu wiele.

    OdpowiedzUsuń
  29. Mnie się wydaje, że ilu ludzi, tyle opinii, więc wszystkim nie dogodzisz. Od pewnego czasu mam dwa boczne paski i jestem z tego faktu zadowolona, jednak mój blog ma zupełnie inny profil i odbiorców. Jedno co mogę powiedzieć to, że bardzo nie lubię pionowych zdjęć, muszę wchodzić na tryb pokazu slajdów, żeby zobaczyć fotkę w całej okazałości. Ponadto zaliczam się do czytających blogi, a nie tylko je oglądających, więc dla mnie dodatkowe treści nie są problemem, nie rozpraszają mnie i nie odciągają uwagi od głównego tekstu. Ale ja jestem z tych co się wychowali na książkach a nie internetach, więc moja opinia nie jest opinią większości ;)
    I jeszcze jedno, strasznie nie lubię blogów klonów, niektóre "graficznie poprawne" niestety takie są, wchodzę i od razu szukam jakichś informacji o gospodarzu, bo na pierwszy rzut oka ładne, przejrzyście, znajomo nawet, ale bezpłciowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że ludzie mają różne gusta, choć dzięki tym wypowiedziom zauważyłam, że niektóre rzeczy podobają się (albo nie) częściej niż inne.

      Ja właśnie też czytam, także książki, więc długie treści lubię.

      I zgadzam się co do klonów blogów. Czasem niektóre można pomylić.

      Usuń
  30. Moim zdaniem lepiej się prezentują mniejsze zdjęcia ;) Bardziej przejrzyście jest. A teksty, optymalnie, zależy od tematyki ;) Ale fajne są śródtytuły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś chyba pierwszą osobą, która wspomina tu o śródtytułach. Dzięki!

      Usuń
  31. Ja lubię duże zdjęcia, ale mniejsze także mi nie przeszkadzają, byle nie były za małe :)
    Podobają mi się blogi z jednym paskiem. W sumie nie wiem czemu. Może właśnie tak jak napisałaś, że wyglądają bardziej przejrzyście? Nie wiem :) I wolę krótkie teksty wpisów, ale to ta zależy od tematyki, jak to napisała osoba wyżej :) Książki także wolę cienkie, bo grube mnie odstraszają :P

    OdpowiedzUsuń
  32. też często myslę, czy coś zmieniać czy nie :) Twoj blog jest bardzo przejrzysty. :) a zdjęcia średniej wielkości są moim zdaniem lepsze od tych wielkich ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Wygląd bloga masz świetny, jednak dla mnie wygodniejszy jest jeden pasek boczny. A jeśli chodzi o długość tekstu to wszystko zależy od tematu :)

    Zapraszam do siebie.
    http://ineedyoursoul.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. mi się podoba tak jak jest, świetny blog i nie piszę tylko dlatego aby się podlizać, wszystko jest czytelne a wygląd bloga jest nie banalny

    OdpowiedzUsuń
  35. podoba mi się Twój blog! ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja wolę mniejsze zdjęcia, w poziomie. Duże może i ładniej wyglądają, ale właśnie ich przewijanie mi nie odpowiada ;) Jeśli chodzi o pasek - podoba mi się jeśli na blogu jest jeden. Przeglądając blogi zwracam na to dużą uwagę. Dwa paski mnie przytłaczają, blog jest dla mniej przejrzysty. Takie są moje odczucia. Blog jest Twój, więc jeśli Tobie podoba się symetria to zostaw dwa paski :) Najważniejsze, żebyś Ty była zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Wiem, że szablon bloga już zmieniłaś, nie będę więc opisywać punkt po punkcie co lubię, a czego nie. Opiszę tylko w telegraficznym skrócie to, czego uczono mnie na studiach - będzie wyjaśnieniem skomplikowanej sprawy dwóch pasków bocznych ;)
    Wzrok czytelnika skupia się najsilniej po lewej stronie odwiedzanej strony. Jeśli pasek boczny znajduje się po lewej (lub są dwa, oczywiście ;) ), czytelnik mimochodem skupiony jest na nim i rozprasza go podczas czytania treści zasadniczej, znajdującej się w części środkowej bloga (miało się to do artykułów w gazetach, ale sądzę, że "działa" analogicznie w Internecie).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. * "Co lubię, a czego nie", dotyczy blogów OGÓŁEM - Twój zawsze uważałam za dopracowany w najmniejszym szczególe :) Choć nie ukrywam, że zmiany, które zobaczyłam dziś bardzo mnie ucieszyły (mam na myśli paski, oczywiście :) ).

      Usuń