Tag: Kocham jesień

Tag „Kocham jesień” krąży po blogach od dobrych dwóch lat. Kilka osób zaprosiło mnie do udziału w tej zabawie, a ja jeszcze dotąd nie wzięłam udziału, choć naprawdę lubię jesień.


W tym roku co prawda przemknęła jakoś chyłkiem… Szczególnie ta jej najpiękniejsza – złoto-czerwona część. Więc odbiję sobie ten niedostatek na blogu, odpowiadając na „tagowe” pytania. :-)



Ulubiona jesienna fryzura?

Tu się nie popiszę. Przez cały rok najczęściej noszę rozpuszczone włosy, czasem upinam je z tyłu głowy.


Ulubiona szminka na jesień?

Tutaj też rozpisywać się nie będę. Przez okrągły rok dominują u mnie bezbarwne pomadki o naturalnym składzie.



Ulubiony jesienny zapach?

Żeby nie odpowiadać na kolejne pytanie, podobnie, jak na powyższe, zacznę od zapachów, które kojarzą mi się z jesienią. ;-) Jest to na przykład „Tea for two” L'Artisan Parfumeur, o którym pisałam tutaj.


I mój ulubiony zapach Tessori d'Oriente - „Jasmin di Giava”.


I moje nowe odkrycie - „L'Eau d'Ambre Extreme”.


Ale tak poza tym, jesienią, podobnie jak też w czasie innych pór roku najbardziej lubię „zielone” zapachy. Moje ulubione to „Aqua Allegoria: Herba Fresca” Guerlain, „Caligna” L'Artisan Parfumeur, „Ninfeo Mio” Annick Goutal i inne.



Co najbardziej lubisz pić jesienią?

I znowu to napiszę: przez cały, okrągły rok pijam herbatę. Czarną, zieloną i czerwoną oraz rozmaite herbaty ziołowe. Właściwie to te jest materiał na osobny wpis, a może nawet kilka wpisów.


Ulubione jesienne danie?

Pod względem żywnościowym jesień kocham i uwielbiam! :-)

Na bazarku w mojej okolicy pojawia się tyle cudów istnych: jabłka, gruszki, śliwki. Owoce to moje ulubione słodycze!


Poza tym są dynie, cukinie, rozmaite odmiany papryki i pomidorów. Kapusta czerwona, biała, kiszona (taka prawdziwa, nie kwaszona), brukselki... Ziemniaki też są teraz najlepsze do pieczenia.


Ulubiony dodatek/ubranie?

Jesienią są to swetry, chusty i szaliki. Bez tych ostatnich praktycznie nie wychodzę z domu.

Jestem zmarzlakiem, więc zawsze mam rozmaite ocieplacze. Wcześnie zaczynam nosić czapki i rękawiczki.


Co najbardziej lubisz robić jesienią?

Im późniejsza jest jesień, tym mniej wychodzę. Wolny czas w domu najchętniej spędzam czytając (ale to też przez okrągły rok). :-)


Lubię też oglądać albumy o sztuce i piękne zdjęcia w internecie. I czytać Wasze blogi. Zwykle o tej porze roku łapię fazę na Pinterest późną nocą. Mam tam nawet tablicę, z jesiennymi zdjęciami (jeśli chcecie dołączyć, napiszcie w komentarzu, a chętnie Was dodam!).

Jesień to dla mnie pora rękodzieła, lubię szyć, dziergać, malować, robić różne rzeczy do domu.


W tym roku nieszczególnie mi to idzie, bo brak mi czasu. Praca pochłania mi go coraz więcej. No i hobby zwane blogiem też pochłania coraz więcej czasu. ;-)


Zwykle w tym czasie dużo podróżuję w związku z pracą. Przy okazji odkrywam nowe miasta i miasteczka w jesiennej oprawie.


Nie będę wyliczać konkretnych osób, które zapraszam do tagu, zapraszam wszystkich, którzy mają ochotę! :-)

Jak wygląda Wasza jesień?

Brałyście udział w tym tagu? Jeśli tak, wklejcie linki do swoich wpisów! :-)


28 komentarzy:

  1. uwielbiam jesień i bardzo żałuję, że tegoroczna była taka krótka ;(

    OdpowiedzUsuń
  2. ja nie przepadam za jesienią ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Najchętniej bym przespała całą jesień a chociaż #listopad...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie byłoby złe :-) Zimowy sen to fajny wynalazek. :-)

      Usuń
  4. Kocham jesien, ale tegoroczna byla deszczowa i pochmurna...

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł z takimi jesiennymi pytaniami :) Śliczne zdjęcia do odpowiedzi :) Udanego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja lubię jesień, ale suchą :P A w Holandii pada i pada...

    OdpowiedzUsuń
  7. Jesień lubię dopóki nie dopada mnie choróbsko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj tak herbata jesienią smakuje jak nigdy dotąd ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny tag :) Słoneczna jesień jeszcze może być, inaczej walczę z depresją :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapachniało piękną jesienią, chociaż za oknem nieszczególnie atrakcyjnie :)
    U mnie DIY cały rok, ale zawstydziłaś mnie notką o czytaniu, zdecydowanie za mało czasu poświęcam na lekturę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z kolei mało robię DIY i nie oglądam TV, bo czytam i brak mi czasu na inne rozrywki. Czas to właśnie ten problem...

      Usuń
  11. Nie lubię jesieni, ale tag bardzo fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdecydowanie wolę lato, ale piękna polska jesień też jest mi na rękę, choć w tym roku ciężko było takiej uświadczyć. W tym roku natomiast okazuje się, że jestem ostatnio bardzo ospała..

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też uwielbiam jesień i bardzo lubię odwiedzać różne nowe miejsca właśnie w okolicach września i października, "złota polska jesień" nawet najbardziej niepozornemu miejscu dodaje malowniczości :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nareszcie zaczęła się polska złota jesień bo wcześniej to raczej była jej depresyjna odmiana. Taką słoneczną i ciepła lubię najbardziej

    OdpowiedzUsuń
  15. I jak tu nie kochać jesieni ? P.s jaką herbatę w szczególności polecasz ? Masz jakąś ulubiona markę ?

    OdpowiedzUsuń
  16. Taką ciepłą jesień, która jest w tym momencie - uwielbiam. I to słoneczko :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo przyjemny post :) też tak mam że im późniejsza jesień tym bardziej zalegam w mieszkaniu :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Robiłam, robiłam :) https://goo.gl/G5V27X Do kompletu zostało mi tylko kocham zimę ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja też jesienią używam najczęściej bezbarwnych pomadek i jem dużo więcej owoców. :) Świetny tag.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak dla mnie zaleta jesieni to dynie, halloween i gruszki :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Kiedyś lubiłam na jesień szydełkować, ale obecnie zupełnie nie mam na to czasu..

    OdpowiedzUsuń
  22. O, bardzo ciekawe :) Jesień w taki dzień, jak teraz, jest naprawdę super i kocham jesień. Ale kiedy non stop pada i muszę chodzić po błocie to szczerze jej nienawidzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Też uwielbiam swetry. Cała jesień mogę w nich przesiedzieć ;p

    OdpowiedzUsuń