Bransoletki z koralików

Ostatnio zainteresowałam się robieniem biżuterii - w dużej mierze pod wpływem blogerek, które tworzą istne cuda (Bluefairy! ;-)). Korzystając z tego, że siedzę w domu, postanowiłam sama spróbować. Przy okazji odkryłam, jakie fotogeniczne są koraliki. ;-)


Być może ich zdjęcia w zbliżeniu przydadzą się tym z Was, które lubią tę formę rękodzieła?

Niełatwo je sfotografować. Pierwsze próby zakończyły się taką porażką, że napisałam do sklepu z prośbą o udostępnienie zdjęć. Jednak spróbowałam jeszcze raz, używając specjalnego obiektywu do makrofotografii i wyszło. ;-)

Moje nowe skarby pochodzą ze sklepu Qnszt.pl. Zaszalałam i kupiłam od razu elementy z kamieni półszlachetnych, choć doradzano mi sprawienie sobie na początek tanich, plastikowych elementów. Takie też kupiłam "do nauki", ale zaczynam od prostych projektów i jak na razie bardzo mi się to podoba.

Tygrysie oko

Zielony awentyrun

Brązowy obsydian śnieżny

Kwarc różowy

Jaspis czerwony

Chiński jaspis krajobrazowy

Szklane koraliki

Szklane perełki

"Oko Proroka" - też szklane

Akrylowe - na początek.

A to, co zrobiłam: jak dotąd same bransoletki - bardzo proste, na gumce.


Na górze: bransoletka z kamieni (obsydian, jaspis krajobrazowy, "tygrysie oko"),
na dole: akrylowa z zawieszką "odzyskaną" z jakiejś starej biżuterii)

Zielony awenturyn, kwarc różowy i "szklane"

I pytanie: znacie może jakieś ciekawe strony czy blogi, gdzie można znaleźć kursy robienia biżuterii? Chętnie nauczyłabym się więcej, korzystając z przebywania na zwolnieniu. ;-)

65 komentarzy:

  1. niby te bransoletki są takie proste, ale wyglądają bardzo fajnie ;) kupiłam sobie kiedyś koraliki, ale nie mam się kiedy zmobilizować do wyczarowania czegoś z nich ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobienie takich prostych rzeczy nie zajmuje dużo czasu, a jaka radocha!

      Choć gdyby nie przymusowy odpoczynek pewnie też nieprędko bym się za to wzięła, bo zawsze coś ważniejszego by "wzywało".

      Usuń
  2. No naprawdę fotogeniczne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko oszaleć można, żeby odpowiedni doświetlić te cuda. Na szczęście to uwielbiam i dopadłam fantastyczny obiektyw. ;-)

      Usuń
  3. Jako matka chrzestna czuję zaszczycona i dumna bo wyszły Ci cudownie, wybrałaś piękne kamienie! Kursy prostych form biżuterii (na początek) z półfabrykatów możesz znaleźć na blogu Pasartu http://blog.pasart.pl/ przy okazji jest też tam sklep z produktami w przystępnych cenach. Ja zdjęć do dziś nie umiem robić, błyszczące koraliki nigdy nie chcą współpracować;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za namiary!

      Jakbyś chciała na swój blog zdjęcia jakichś koralików, a akurat będę takie mieć, to chętnie Ci zrobię. Jak dojdę do pełnej formy, to spróbuję fotografować takie rzeczy w namiocie bezcieniowym. ;-)

      Usuń
    2. Dzięki:) Ja z reguły fotografuję moje biżutki na parapecie cyfrówką, czasami doświetlam ekranem z folii, także pełna profeska;))

      Usuń
  4. Bardzo ładne :) Niestety ja do faworytek bransoletek nie należę, nie lubię jak coś mi się majta przy nadgarstkach. Ale patrzenie to czysta przyjemność :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przez całe lata też tak miałam. Teraz mi się "odmieniło".

      Usuń
  5. ja też chce zrobic sobie takie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To do dzieła! Takie jak te na zdjęciach robi się raz-dwa. ;-)

      Usuń
  6. Faktycznie fotogeniczne ;) Pochwal się jak juz zrobisz sobie bransoletkę!!!!
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wstawiłam zdjęcia pierwszych. ;-)
      Na razie są takie bardzo proste, ale mam ochotę nauczyć się robić takie cuda, jak Bluefairy. A przynajmniej zbliżone. ;-)

      Usuń
  7. Świetne zajęcie. Mega odstresowuje, ja kiedyś robiłam całe sznury koralików ;)


    http://www.perfection-and-harmony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnie bransoletki są moim zdaniem najładniejsze *o*

    http://ania-ann.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Przynosi szczęście? Może moja mi też przyniesie? ;-)

      Usuń
  10. Rzadko noszę bransoletki. Ale podobają mi się sznureczki z zawieszkami np.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się wydawało, że te zawieszki przeszkadzają, ale widzę, że wcale nie. ;-)

      Usuń
  11. wow, fajne te bransoletki, na pewno dodadzą uroku nie jednym ootd :)

    OdpowiedzUsuń
  12. śliczne bransoletki dodadzą uroku stylizacją.

    OdpowiedzUsuń
  13. Podoba mi się tygrysie oko i jaspis czerwony. Kiedyś uwielbiałam wszelkie rzemyki, koraliki, takie, drewniane i inne, ale ostatnio mój tak mnie w srebrze rozpieścił, że zapomniałam zupełnie o takich gadżetach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie mieć takiego kogoś! ;-)

      Mnie się spodobały te kamienie - w sumie zawsze miałam słabość do kamieni, jako dziecko ciągle jakieś znosiłam do domu. ;-)

      Usuń
  14. Piękne są te koraliki <3
    Nie wiedziałam, że można takie gdzieś dostać.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zazdroszczę wszystkim, którzy potrafią robić takie biżuteryjne cuda. Sama zawsze tłumaczę się, że nie mam czasu, ale tak naprawdę to bardzo głupie tłumaczenie :)
    Brązowy obsydian i czerwony jaspis to moi faworyci :)

    A co do balsamu z Bingo, sama również ponownie się na niego nie skuszę, ale w porównaniu z popularnymi, drogeryjnymi mleczkami radził sobie całkiem dobrze. Wolę jednak bardziej naturalne składy, bo długi ogonek parabenów naprawdę mnie zniechęca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też zachwyciły te kamienie. Co do naturalnego nawilżania ciała, odpiszę Ci u Ciebie. ;-)

      Usuń
  16. Extra, że zaczęłaś robić! :D Piękne bransoletki zrobiłaś, a raczej cudowne koraliki wybrałaś! *.* Zdjęcia są na prawdę WOW! Niesamowite! Mogłabym na nie patrzeć i patrzeć, serio! :D Cudne! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. One są niesamowite w powiększeniu. Na blogu zamieściłam zmniejszone zdjęcia, ale na monitorze mam ich zbliżenia, gdzie widać każdą żyłkę... ;-)

      Usuń
  17. Porzuciłam robienie biżuterii handmade na rzecz szycia (ale też handmade) niemniej uwielbiam taką ręcznie robioną biżuterię i koraliki, których jest od zatrzęsienia w sklepach :) Nic tylko kupować i tworzyć :) Bransoletki są bardzo gustowne! Widać, ze masz do tego zdolności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Szyjesz fantastycznie!
      Ja też kiedyś szyłam, więc można powiedzieć, że zrobiłam odwrotnie niż Ty! ;-)

      Usuń
  18. Bardzo ładne :) Widziałaś może noc kairu albo piasek pustyni? Przepięknie mieniące się kamienie. ja mam kolczyki i bransoletkę. Albo Agaty z wrotami na szyję, cuda. Mam małego świra na tym punkcie :D ooooooooo albo wulkaniczne, też są piękne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Jest są obydwa w tym sklepie! Piasek pustyni jest w dwóch wersjach" normalny i zielony. Nigdy wcześniej nie widziałam zielonego.
      Wulkaniczne i agaty też są.

      Usuń
  19. Nie znam niestety stron z kursami niestety.
    Jednym z moich ulubionych kamieni jest tygrysie oko. :) Piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje! Mnie się też ten kamień bardzo spodobał.

      Usuń
  20. wyszły Ci świetne! aż mam ochotę takie cuda przygotować sama! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bransoletki to prawie jedyna biżuteria, którą noszę. Mam ich całe szuflady, takie z koralików uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero zaczynam mieć jakieś. ;-) Ale spodobało mi się robienie ich. ;-)

      Usuń
  22. swietne !!! az sama mam ochote na takie cuda sobie zrobic:)))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to do dzieła!
      Zdolna z Ciebie osoba, więc na pewno zrobisz piękne!

      Usuń
  23. Próbuję dojrzeć supełek, ale bezskutecznie...;)
    Brawo! Bardzo ładne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Supełek schowałam do przekładki - po to są te przekładki w bransoletkach. ;-)

      Usuń
  24. Kiedyś się bawiłam w takie rzeczy, ale jak zobaczyłam, co potrafią inni, to rzuciłam moje wypociny w kąt:p Wyglądały przynajmniej mało atrakcyjnie:) Ale to nie zmienia faktu, że wciąż uwielbiam koraliki, zawieszki, sznureczki itp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma co się porównywać z innymi. Chodzi o przyjemność z własnoręcznego stworzenia czegoś. ;-)

      Usuń
  25. Te ostatnie, pastelowe propozycje najbardziej mnie urzekły.
    Ja, mimo, że uwielbiam biżuterię nosić, nie mam zdolności do tworzenia rękodzieła - dwie lewe łapki, totalnie. :( żałuję.

    OdpowiedzUsuń
  26. Mistrzowskie fotki koralików!
    Ja do robienia biżuterii mam niestety dwie lewe ręce :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Ja też myślałam, że się do tego nie nadaję, a coś tam wyszło. Na pewno nie mistrzostwo świata, ale... było fajnie. ;-)

      Usuń
  27. takie proste a jednak urocze, oj zachciałam też takich;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Uwielbiam kwarc różowy i "oko proroka", piękne są ;) Co do bransoletek to najbardziej spodobała mi się ta z zawieszką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ona jest z tych akrylowych. ;-) mnie też kwarc się spodobał. "Oko Proroka" - budzi wspomnienia.

      Usuń
  29. Jejjj, piękne Ci wyszły :) Chyba sama sobie jakieś skomponuje, bo aż Ci zazdroszcze :D

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie ma to jak naturalne kamienie :) bardzo gustowne bransoletki.
    Co do kursów : może tu coś znajdziesz : http://www.cafeart.pl/bizuteria_artystyczna/
    pozdrawiam, Ewa

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękne są, dwa lata temu napaliłam się, że też będę robić, no i zrobiłam sobie naszsyjnik, czasem nawet go zakładam.... Przepraszam za literówkę, komputerowi znowu odbiło, obrócił mi właśnie obraz o 90 stopni, i nie przyjmuje do wiadomości ewentualnych poprawek.

    OdpowiedzUsuń