Piątka Na Piątek: Powrót do źródeł

„Piątka Na Piątek” na pewien czas znikła z mojego bloga, ale przeglądając stare wpisy z tej serii, można zauważyć, że przeszła ona ewolucję.


Pierwotnie miały to być wpisy z linkami do ciekawych postów na innych blogach, artykułów, zamieszczonych w internecie, czy też interesujących stron. Później jednak zaczęłam robić wpisy z odkryciami blogowymi – zwykle były to nowe blogi warte uwagi i wkrótce seria poszła właśnie w tym kierunku. Wyszukiwałam ciekawe nowe blogi i polecałam je w „Piątce...”, ale nie zawsze było to proste.

Często miałam problem z wybraniem tylko pięciu blogów z wielu, a czasem odwrotnie: ze znalezieniem pięciu ciekawych, nowych blogów, bo okazywało się, że jeszcze przed zamieszczeniem wpisu blog znikał albo długo nic się na nim nie pojawiało. Zostawiałam go do kolejnej „Piątki...”, a w tym czasie blog „obumierał. Bywało też, że blogi zmieniały się z wartych polecania w... niekoniecznie tego warte z różnych przyczyn.

Postanowiłam więc wrócić do źródeł i znów polecać w „Piątce Na Piątek” pięć ciekawych miejsc w internecie. Będą wśród nich blogi, inne strony, a czasem tylko konkretne artykuły czy wpisy.

Niezwykły pomysł na kwiaty na dzień matki


Dzień matki jest dziś, ale jeśli nie mieszkacie z mamą (lub teściową) i zapraszacie je lub odwiedzacie w najbliższy weekend jeszcze jest to do zrobienia. :-)


Test koreańskich masek


Kociamber w Podróży mieszka obecnie w Korei i zrobiła wielkie porównanie masek Dr Jart, które zdobywają popularność i u nas. Mam kilka koreańskich masek, które przywiozła mi Kociamber i też planuję o nich napisać.


7 typów osób, od których wolę trzymać się z daleka


Esy wyliczyła 7 typów osób, których woli unikać z różnych powodów. Chyba każdy mógłby wyliczyć drażniące go typy. Mnie coraz bardziej drażnią ludzie bezmyślni i egocentrycy, nie widzący dalej swojego nosa. A Was?

Zdjęcia filmów


Fotograf Jason Shulman robił zdjęcia filmom. Ustawiał długi czas naświetlania i włączał film. Efekty pokazał na swojej stronie.

Pomysł jest po prostu zdumiewający. I zdumiało mnie też to, że mając masę roboty, siedzieliśmy i oglądaliśmy zdjęcia filmów zastanawiając się, czemu akurat tyle czarnego czy zielonego w tym konkretnym miejscu na danym filmie... ;-)

Prace Katharine Morling


Na widok prac ceramicznych Katharine Morling człowiek zastanawia się, na co właściwie patrzy? Wyglądają jak szkice piórkiem na papierze w trójwymiarze... Zobaczcie!


Trafiłyście ostatnio na jakieś ciekawe strony albo wpisy? Podzielcie się linkami! :-)

11 komentarzy:

  1. Bloga Kociamber kojarzę. Resztę trzeba przejrzeć:)

    OdpowiedzUsuń
  2. 7 typów czytałam u Esy i na szczęście tacy ludzi mnie nie otaczają ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam nic :) ale z ciekawości nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdjęcia filmów wbiły mnie w siedzenie - co za kapitalny pomysł! Taxi Driver i czaodziej z Oz wyszły przecudnie :) Nie wiem, czy też tak miałaś, że w trakcie przeglądania tych zdjęć miałaś wrażenie ze oglądasz jakieś szkice do projektów Disneya? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O dziękuję za linki, przydadzą się :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Podoba mi się taka forma wspisów, fajnie, że powróciłaś do piątki na piątek ;)

    Mój blog - HELLO-WONDERFUL
    Pozdrawiam cieplutko:*

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny pomysł na reaktywację serii - czasem najprostsze rozwiązania są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O jak miło :) Dzięki Una, chętnie odwiedzę inne linki <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Nadrabiam właśnie blogowe zaległości, dzięki za link do mojego posta :)

    OdpowiedzUsuń