Piątka na piątek: 5 disnejowskich inspiracji

Świat Disneya i jego nierealistycznie pięknych księżniczek i książątek aż prowokuje, żeby coś z tym zrobić... ;-)


Ostatnio modne były księżniczki Disneya z „realistycznymi włosami”. Namierzyłam autorkę i odkryłam, że to nie jest jej jedyna zabawa z „odczarowywaniem” tych księżniczek. Loryn Bratz  zrobiła tego więcej:

Gdyby księżniczki Disney'a miały realistyczne włosy



Gdyby księżniczki Disney'a miały realistyczne talie



Gdyby księżniczki Disneya wyglądały na swój wiek

Skoro były nastolatkami, to powinny wyglądać jak nastolatki, prawda? Moja faworytka to zbuntowana emo Jasmine z pyzatymi policzkami. :-)



Unhappily Ever After


Inaczej podszedł do tematu Jeff Hong, autor projektu Unhappily Ever After. Jego prace poruszają poważne tematów, a postacie Disneyowskie pokazują smutny los, jaki spotyka osoby podobne do uroczych bohaterów.

Mowgli, jako bezdomne dziecko na wysypisku, zwierzątka w roli królików doświadczalnych, Bambi jako trofeum, Alicja, która... hm... zasmakowała w kolorowych pastylkach...

Jose Rodolfo Loaiza


Pamiętacie „Śnieżkę bez Photoshopa”, którą pokazałam kiedyś na Facebooku? To jedna z najmniej „obrazoburczych” prac jej autora. Jose Rodolfo Loaiza pojechał ostro... :-)

Jak Wam się podobają te pomysły?


21 komentarzy:

  1. Oj No bajki sa po to by dawały nam piękno. Chociaz moze gdyby były postacie tak realistycznie przedstawione jak to jest w rzeczywistości to byłoby mniej problemów z dziećmi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bajki mają tez wiele innych funkcji... :-)

      W sumie produkcje Disney'a można podciągnąć pod bajki - takie współczesne, ale, właśnie, podrasowane "po hollywoodzku". :-)

      Usuń
  2. Lekuchno kontrowersyjne, ale w sumie - popkultura dorwie wszystko, więc czemu nie i baśnie ;) Niektóre z pomysłów nawet mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A gdyby spojrzeć na sprawę z innej strony i za kontrowersyjne uznać absurdalne idealizowanie postaci kobiecych na oryginalnych grafikach i w oryginalnych filmach? :)

      Usuń
  3. Widziałam tylko wersję z włosami, więc dla mnie to ciekawe nowości. Najbardziej zaskoczyły mnie talie, przecież z tymi realistycznymi wcale nie wyglądały by źle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam tę samą myśl, gdy to zobaczyłam! :-)

      Usuń
  4. No bo to są bajki właśnie :) daleko im do realizmu ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam i bardzo lubię ilustracje Loryn Bratz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Haha, fajne te Disney`owe pomysły - widziałam już kilka, wersja z wiekiem najbardziej mi się podoba, a Ariel wygląda jak Brzydula ;D
    Prace Loaiza są rzeczywiście kontrowersyjne, choć... prawdziwe ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bo to bajka..Fikcja przeważa nad rzeczywistością.
    Fajny post <3
    Pozdrawiam,
    (Mój blog)- klik!

    OdpowiedzUsuń
  8. wolałabym, żeby realistyczne talie były tymi rzeczywiście zastosowanymi w bajkach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Unhappily Ever After - o tak...

    OdpowiedzUsuń
  10. Talie, które mają księżniczki są świetne, ale nie wiem co bym musiała robić, żeby takową osiągnąć. ;)
    Pozdrawiam. :**

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze tego nie widziałam! Ale super!

    OdpowiedzUsuń
  12. Niby fajne pomysły, ale przykro mi, że kiedy ja zachwycałam się tymi bajkami jako dziecko, wraz ze mną zachwycali się nimi i dorośli, a w dzisiejszych czasach dorośli negują to, co w bajkach jest naturalne i piękne - marzenia. Przecież te bajki to marzenia, wyobrażenia, sny i odrealnienie, o których większość dzieci ma świadomość, ale mimo wszystko, nawet dorosły oglądając te wszystkie księżniczki, czasem zamarzy, by być jedną z nich. :) Nie ma w tych pracach nic kontrowersyjnego, ale mimo wszystko (przede wszystkim mimo wieku) wolę obejrzeć klasycznego Kopciuszka niż Kopciuszka homoseksualnego, wytatuowanego czy bez mejkapu. :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajne propozycje, ja widziałam wcześniej tylko wersje z włosami :)
    Ale oglądając "poprawione" talie zauważyłam, że wcale nie jest źle - chociaż powiem szczerze, że jako dziecko oglądając te bajki nie miałam w głowie " ale ma chudą talie też chce taką" tylko w 100% skupiłam się na akcji, która rozgrywała się w bajce nawet jeśli oglądałam ją 10 raz :)

    OdpowiedzUsuń
  14. oglądałam to z tymi włosami i padłam:D

    OdpowiedzUsuń
  15. nie znoszę disneya, więc nie znam ponad połowy bohaterek, ale nastolatki mnie rozbawiły:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny post, ale moim ulubionym i tak pozostaje księżniczki z prawdziwymi włosami :)

    Obs za obs? Daj mi znać
    iwbaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. A znasz może filmik z księżniczkami w kostiumowo bardziej poprawnych strojach?

    OdpowiedzUsuń