Polskie instagramerki modowe 40+

Ostatnio spotkałam się ze zdumieniem (podszytym dezaprobatą), że mam profil na Instagram, który jest „medium dla dzieciaków, robiących sobie selfiki w przymierzalniach”.


No cóż... ;-) Dobrze mieć świadomość, że niektórzy (chyba całkiem spora część społeczeństwa) tak to postrzegają, ale prawda jest taka, że z Instagram korzystają osoby w różnym wieku i w różnych celach wykorzystują to medium.

Można tam znaleźć naprawdę ciekawe profile, pełne pięknych zdjęć i świetnych pomysłów. Można też spotkać wiele ciekawych osób, które podsuwają mi przydatne pomysły i rozwiązania do domu, kuchni, pracy, no i właśnie także w dziedzinie mody.

Pokazywanie swojego stylu ubierania się w internecie też przestało być domeną młodych osób. Coraz częściej robią to także dojrzałe osoby i wyznam Wam, że ich profile bardziej mnie interesują. Nie tylko dlatego, że sama „nie jestem już nastolatką”, ale także dlatego, że większość kobiet z wiekiem ubiera się coraz lepiej.

Dojrzałe kobiety mają swój styl, wiedzą, co lubią, a co nie. Częściej niż młodsze dziewczyny potrafią ocenić, co podkreślić, a co ukryć. Zwykle nie podążają ślepo za modą i nie inspirują się bezkrytycznie „celebrytkami”, co często nie wychodzi na dobre osobom, które to robią.

Wpis sprzed ponad trzech lat o dojrzałych blogerkach modowych jest jednym z najchętniej czytanych na moim blogu, choć tam wymieniłam blogerki zagraniczne. W Polsce ciągle można spotkać się z wypowiedziami, jak ta przytoczona w tym wpisie, że osoby po pięćdziesiątce nie dbają o siebie i z takim podejściem, jak opisane powyżej, że Instagram jest dla dzieciaków spędzających wolny czas w przymierzalniach.

Postanowiłam więc pokazać Wam profile trzech moich ulubionych polskich instagramerek modowych w dojrzałym wieku. 

Moje najnowsze odkrycie to @venswifestyle

@venswifestyle

@minimalissmo już kiedyś pisałam (tutaj, a tutaj znajdziecie jej blog)

@minimalissmo 

No i nie mogłabym nie wspomnieć o chyba najbardziej znanej polskiej dojrzałej blogerce modowej, pani Krystynie Bałakier @balakierkrystyna (blog - tutaj).

@balakierkrystyna

Wybrałam tylko polskie instagrammerki, gdybym rozpisała się o wszystkich, na których profile z przyjemnością zaglądam, wyszedłby wpis-tasiemiec. :-) Ale jeśli chcecie, chętnie zrobię i taki wpis.

Znacie ciekawe modowe instagramerki w dojrzałym wieku? Najlepiej polskie? Podzielcie się linkami! Chętnie je poznam!


30 komentarzy:

  1. Od dłuższego czasu w Internecie wylewa się jad pod adresem blogerek...
    Nie ma się czym przejmować ☺
    Bardzo ładne inspiracje tych Pań ☺
    Pozdrawiam

    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że nie ma się czym przejmować! Po prostu chyba wiele osób żałuje, że też nie ma blogów. ;-) A chcieliby być blogerkami, no a nie są... Więc zamiast założyć bloga, w czasie, w którym mogliby się tym zająć, siedzą i się wyżywają. ;-)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy i mądry wpis. Też zauważyłam, że w społeczeństwie ( nie wiem czy tylko w naszym) panuje dziwny zwyczaj dyskredytowania ludzi, a zwłaszcza kobiet, ze względu na wiek. Sama też tego doświadczyłam. Bo czegóż niby taka osoba 40+ lub więcej może jeszcze oczekiwać od życia? Powinna wkładać na siebie cokolwiek, a z kosmetyków to woda i mydło. No, może jeszcze szampon :) Tymczasem tak nie jest. Coraz więcej dojrzałych kobiet używa dobrych kosmetyków i dobrze się ubiera. Tak jak napisałaś, nie hołdują bezkrytycznie najnowszej modzie i wiedzą, co z tej mody wybrać, żeby korzystnie wyglądać. Natomiast jeśli idzie o zaniedbanie, to zaniedbane kobiety można spotkać w każdej grupie wiekowej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z każdym Twoim słowem! :-)

      Zaniedbanie nie ma wieku, ale to dziwne podejście jest ciągle bardzo mocne i to nie tylko u młodych ludzi, dla których każdy po 30 to już "ma bliżej niż dalej" i nic tylko tę dębową jesionkę powinien obstalować ;-) Także ludzie w moim wieku zaskakują mnie czasem hasłami, że nie warto już się starać, nie warto zmieniać nielubianej pracy (no bo przecież jeszcze tylko 25 lat do emerytury! Zleci, jak z bicza strzelił) nie warto się rozwijać i kształcić, a nawet (to mnie zaszokowało, tym bardziej, że usłyszałam to od "zbiorowości") nie warto się leczyć, gdy jest się chorym...

      Nic więc dziwnego, że dbać o siebie to już w ogóle nie warto...

      Usuń
  3. Hejt w internecie moze spotkać kazdego, nie warto sie tym przejmować. A te Panie maja styl i klase. Chętnie zerkne na ich profile na IG :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to nie był "hejt w internecie", ale uwaga w "realu" od osób, które od internetu trzymają się z daleka (ale i tak dobrze wiedzą, co tam jest: samo zło i pustogłowie!)

      A na te profile warto zajrzeć. :-)

      Usuń
  4. Alez piekne kobiety i te stylizacje, bajka. Z przyjemnoscia poobserwuje <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Może nie jest to instagramerka modowa ale @katiczikss to jedna z moich ULUBIONYCH instagramerek!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za ten wpis! Mam 45 lat i trafiłam na parę blogów kobiet w moim wieku, ale nie znalazłam tam nic ciekawego i porównywalnego z tym, co pokazują młodsze blogerki modowe. Ale te, które pokazałaś jak dla mnie przebijają te młode. Mają swój styl, świetne ciuchy i klasę. Zaobserwuję wszystkie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wpis się przydał!

      W komentarzach poniżej są polecone inne ciekawe profile!

      Usuń
  7. Panie, które przedstawiłaś w tym wpisie faktycznie mają styl i klasę, aż warto na nie patrzeć i się uczyć :]

    OdpowiedzUsuń
  8. Każdy, niezależnie od wieku ma prawo rozwijać swoją pasję i nie powinien być z tego powodu dyskryminowany. Super, że te panie dzielą się tym, co lubią ze światem. Można się zainspirować. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mi miło znaleźć się w tym zacnym gronie. Dziękuje serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie! :-)

      Bardzo lubię Pani bloga i jego ciepłą i sympatyczną atmosferę. :-)

      Usuń
  10. Polecam Margot https://instagram.com/i_am_every_woman_eu?utm_source=ig_profile_share&igshid=qejhj3etb29w

    OdpowiedzUsuń
  11. Polecam Lamodalenę ☺ https://instagram.com/lamodalena?utm_source=ig_profile_share&igshid=15tpb201qp4qe

    OdpowiedzUsuń
  12. I oczywiście siebie ☺ choć u mnie najmniej stylu i klasy, no i nie potrafię skopiować linka @lumpolastyle, czyli sława mnie ominie 😉 buziaki 😙

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję również za ujęcie mnie w tym zestawieniu. Fajnie przeczytać o sobie jako instagramerce, a nie tylko o blogerce :) Bardzo się cieszę, że w dzisiejszych czasach wiek nie odgrywa głównej roli, ważne jest to co sobą reprezentujemy i czym się dzielimy.

    OdpowiedzUsuń
  14. Moda nie jest zarezerwowana tylko dla młodych osób.Osobiście zamierzam się nią cieszyć ile się tylko da...Zresztą moda jest częścią mnie samej...i to bardzo ważną częścią.Mam 49 lat i nie zamierzam rezygnować z tak ważnego dla mnie aspektu życia. Myślę,że wiele kobiet podziela moje zdanie. Polecam oczywiście również swój blog jako inspiracja : http://blueberryhome.pl/

    OdpowiedzUsuń
  15. Podoba mi się. Troszkę jak Pani ze szkoły, jakoś tak mi się skojarzyło. Oczywiście pięknie wyglądasz, widać, że się napracowałaś nad stylistyką. Niesamowita koszula, będę takiej w https://moodo.pl/ szukać. Może akurat się znajdzie. Bardzo udana stylówka, dodatek pod szyją też fajny.

    OdpowiedzUsuń