Inspiracje: Marmur

Zapanowała moda na marmur. Charakterystyczny wzór ostatnio zdobi nie tylko kamienne przedmioty, ale także zeszyty, pudełka, czy tkaniny.

Scoutmob / Leah Ball @ Free People

Podoba mi się marmur i jego niezwykłe rysunki. Od kilkunastu lat mam w domu marmurowe parapety. Ostatnio marzy mi się taca z białego marmuru.

Jednak marmur kojarzy się z przepychem i bogactwem, co czasem wychodzi mu na dobre. U wielu osób przekonanie, że marmur to symbol luksusu, statusu i czegoś tam jest tak silne, że nie poprzestają na kupieniu sobie czegoś z marmuru, ale wypełniają swoje domy marmurami bez umiaru. A z marmurem można przesadzić.

Widziałam mieszkanie, w którym nagromadzono tyle różnych marmurów, zestawiając ze sobą, nawet po trzy różne kolory w małym pomieszczeniu, że zastanawiałam się, jak mieszkańcy radzą sobie z kociokwikiem, którego trudno nie dostać wśród tej obfitości.

Zastosowane z umiarem wyglądają jednak ładnie i dobrze wypadają na skromnym tle, gdzie mogą „zabłysnąć”.

Norsu

MiaFleur

MiaFleur

MiaFleur

Urbanara

Urbanara

Brabbu

Heaven in Earth

MiaFleur

Heaven in Earth

MiaFleur

Milton and King

MiaFleur

Black By Design

Norsu

Norsu

Cranmore Home


Podoba Wam się marmur we wnętrzach?


31 komentarzy:

  1. Marmur... zawsze podobały mi się spodnie marmurki, ale... nigdy w nich dobrze nie wyglądałam :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Spodobał mi się marmur w połączeniu z miedzią i złotem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mi się marzy duża łazienka w marmurze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zakochałam się w projekcie Urbanara! <3 To wygląda przecudnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wlasnie planuje moja nowa lazienke i chyba zdecydujemy sie na marmurowe plytki plus biel :))) Wszystkie dodatki, baterie, szafki beda minimalistyczne, aby uniknac efektu przepychu ;)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie wygląda ta deska marmurowa. Mi już od dawna marzy się marmurowy blat w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie marmur jakoś nigdy nie kręcił i raczej nie zrobiłabym np. łazienki czy kuchni w marmurze, ale przyznaję, że małe dodatki typu deska do krojenia czy kubek mają swój urok!

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo podoba mi się marmur! moja koleżanka ma obudowę na telefon właśnie z takim motywem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne inspiracje. Cieszę się, że taki materiał wraca do łask, a swoją drogą kawa wygląda w takim marmurowym kubeczku cudnie!:) Pozdrawiam cieplutko Suzi, merelysusan.blospot.com - blog o twórczości i pasji do malowania.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne inspiracje :) Bardzo lubię marmur, ale trzeba z nim naprawdę uważać, bo tak jak napisałaś kojarzy się z bogactwem i przepychem i łatwo uzyskać efekt kiczu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla mnie jest on zbyt luksusowy. Wolę wygodę i prostotę ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Miałam kiedyś możliwość przez 3 lata pracować w pomieszczeniu od podłogi poprzez ściany, aż po sufit w ciemnym marmurze. Początkowo czułam się tam jak w prosektorium, ale drobne elementy dekoracji i naprawdę było tam bardzo miło. Marmury nadają specyficzny klimat i ...przyjemny chłód.

    OdpowiedzUsuń
  13. Te płytki na ścianę <3 zakochałam się, cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne są rzeczy z marmuru, a w szczególności ten kubek ze zdjęcia-chyba się w nim zakochałam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię marmur w dodatkach, bo kiedy jest go za dużo daje mi uczucie chłodu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Marmur nie jest dla mnie. Jest za chłodny, mroczny. Nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajne inspiracje! Marmurowe dodatki dodają smaku wnętrzom.

    OdpowiedzUsuń
  18. Marmur jest taki elegancki. Idealnie pasuje mi do duzych przestrzeni, ale nie bardzo widze go w malym mieszkanku w bloku. Chyba ze w roli dodatkow gadzetow.

    OdpowiedzUsuń
  19. Raczej nie dla mnie, jak dla mnie zbyt chłodny. Chociaż ten stoliczek ze złoto-miedzianą ramą jest całkiem, całkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Marmur na panelach ściennych to chyba taki standard :p przynajmniej kilka lat temu :)
    Fajne zdjęcia/inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń
  21. To zdecydowanie jest mój klimat!

    OdpowiedzUsuń
  22. przepiękne inspiracje.. aż się rozmarzyłam.. ;)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. Marmur pięknie wygląda jako tło do zdjęć <3

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny tekst i genialne inspiracje!
    Bardzo przemawia do mnie Twoje poczucie estetyki;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo ciekawe marmurowe inspiracje. Hokery wyglądają nieziemsko! Ciekawe, czy są wygodne?

    OdpowiedzUsuń