Luvos: Krem oczyszczający skórę z glinką mineralną

Jednym z najbardziej podstawowych kosmetyków, które po prostu muszę mieć jest środek do mycia twarzy.


Może to być mydło w kostce albo żel, najważniejsze, żeby dobrze oczyszczał, a przy tym nie wysuszał skóry. No i musi być „czymś, co myje z wodą” czyli właśnie mydłem albo żelem. „Bezwodna pielegnacja” kompletnie do mnie nie przemawia. Po prostu muszę się umyć i spłukać wodą. ;-)

Dlatego nie sięgam po „micele”, a mleczka i olejki oczyszczające stosuję do zmywania makijażu, jako wstępny etap oczyszczania skóry. Zwykle pozostawiają na skórze warstwę, której wolałabym nie zatrzymywać tam na dłużej.

Ostatnio trudno było mi znaleźć dobry środek oczyszczający do twarzy. Większość żeli zawiera mocne detergenty, które wysuszają skórę. Używałam więc oliwkowego mydła z Aleppo, ale rozglądałam się za czymś jeszcze, aż trafiłam na oczyszczający krem „Luvos”.


Nie dajcie się zwieść nazwie, która początkowo zasugerowała mi, że jest to krem, nie do mycia, a do pielęgnacji skóry. Dodatkowo słowo „oczyszczający” skojarzyło mi się ze skórą trądzikową, tłustą i młodą. Sama mam raczej suchą, dojrzałą skórę, więc unikam produktów, które mogą ją wysuszyć.

Poza mineralną glinką Luvos zawiera wyciąg z egzotycznej rośliny Black Cohosh (nie mogę znaleźć polskiej nazwy), który ujędrnia skórę i łagodzi podrażnienia oraz olej migdałowy, chroniący skórę przed przesuszeniem. 

Jest polecany do każdego typu cery, zwłaszcza do tłustej, zanieczyszczonej i mieszanej. Mając suchą skórę i pewnie nie sięgnęłabym po ten produkt, a może nawet nie dowiedziałabym się o nim, gdyby nie blogi. :-) A na blogach dziewczyny, także takie w moim wieku ;-) chwaliły ten kosmetyk i zapewniały, że nie wysusza dojrzałej skóry.

Miały rację! W ogóle nie wysusza, choć dokładnie oczyszcza. Nie wiem, czy to zasługa glinki mineralnej, którą zawiera, czy jakieś inne składniki tak działają, ale skóra po użyciu go nie wymaga nawilżenia kremem, a przy tym jest oczyszczona. Mam wrażenie, że odkąd go używam, zmniejszyła mi się „widoczność porów”. Skóra wygląda na gładką i zdrową.


Od pewnego czasu nie stosuję żadnych kosmetyków do twarzy na noc. Tzw. „bezkremowe noce” dobrze mi służą.

Jednak, żeby móc pozostawić skórę czystą na noc i pozwolić jej „działać we własnym zakresie”, trzeba zadbać o jej nawilżenie w ciągu dnia i umyć ją tak, żeby nie wysuszyły jej kosmetyki oczyszczające. Ten produkt świetnie się do niego nadaje.

Używam go wieczorem, osuszam twarz i idę spać. Nie ma mowy o żadnym „uczuciu ściągnięcia”, wysuszonej skórze, itp. Nie muszę nawilżać skóry żadnym kremem ani nawet tonikiem. Jestem zachwycona. :-)


Dodatkową zaletą jest wydajność kosmetyku: dzięki blogowi wiem, że używam go od 3 miesięcy, a opakowanie jeszcze się nie skończyło. Kiedy to nastąpi – mam już nową tubkę w zapasie. Kosmetyki Luvos są wegańskie, nietestowane na zwierzętach i mają certyfikat BDIH.

Skład:
Aqua, Zea Mays Oil, Sorbitol, Cocoglucoside, Loess, Sodium Cocoyl Glutamate, Disodium Cocoyl Glutamate, Cetearyl Alcohol, Glycerin, Parfum, Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil, Xantan Gum, Cimicifuga Racemosa roqt Extract, Vaccinum Myrtillus (Bilberry) Extract, Saccharum Officinarum (Sugar Cane) Extract, Citrus Medica Limonum (Lemon) Extract, Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Fruit Extract, Acer Saccharum (Sugar Mapple) Extract, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Alcohol, Tocopherol, Citric Acid, Citronellol, Linalool.

Krem można kupić w sklepie Naturvita.pl

55 komentarzy:

  1. Wydajność własnie jest dla mnie chyba najważniejsza, już tyle razy się człowiek zraził do tanich kosmetyków, które zniakały w zabójczym tempie ehh ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. I różne bywają efekty używania, choć oczywiście jest sporo dobrych tanich kosmetyków. :-)

      Usuń
  2. wygląda całkiem przyzwoicie. Musze zapamiętać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam go kiedyś i bardzo lubiłam, zachęciłaś mnie do powrotu! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też uwielbiam łagodne oczyszczanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy i wydaje się być idealny dla mojej skóry. Też nie znoszę gdy kosmetyki ją przesuszają, a czyniła to większość z tych, których do tej pory używałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam kremy myjące. brzmi baaaardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mamy podobnie. Mimo tego, że micelem zmywam pierwszą warstwę makijażu to nie wyobrażam sobie poprzestać na tym etapie. Czułabym się " niedomyta " . Krem wydaje się bardzo ciekawy, aczkolwiek o firmie słyszę pierwszy raz. Uwielbiałam krem myjący Alterry, ale niestety został wycofany :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie on jakoś nie przypasował - już nie pamiętam, czemu. Ale właśnie, trzeba się domyć wodą! ;-)

      Usuń
  8. nigdy wcześniej nie widziałam ale prezentuje się bardzo fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Aktualnie mam jeszcze mydełko Aleppo, ale może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja również do umycia twarzy muszę mieć wodę. Od kilku lat myję twarz mydłami naturalnymi w kostkach. Jednak do tego kremiku zachęciłaś mnie. Możliwe, że się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wydaje się być ciekawy ;) Bardzo lubię kremy myjące do twarzy ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. miałam z tej firmy tylko maseczki i bardzo mile wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam tej marki, ale to co napisałaś brzmi kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajnie, że się sprawdził :) Ja obecnie stosuję żel Avene Cleanance i jestem bardzo zadowolona pod każdym względem :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Gdyby nie ty to nawet nie miałabym pojęcia o istnieniu tej marki :), pewnie kiedyś wypróbuję, bo cena nie jest aż tak wysoka w stosunku do wydajności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak bywa z blogami - gdyby nie one też nie poznałabym tej marki i jeszcze kilku innych. :-)

      Usuń
  16. Wygląda dobrze :) Ja ze swojej strony mogę polecić Bielendy emulsję z bawełną. ma dość łagodny skład i kaolinową glinkę jako jeden ze składników. W kolejce czeka też krem alterry z granatem... którego zapach nieodmiennie kojarzy się z ich maską do włosów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Nawet nie wiedziałam, że Alterra ma taki krem.

      Usuń
  17. Do demakijażu mam taki sam stosunek - mleczka dla mnie nie istnieją. Najczęściej mydła, czasem glinki właśnie, albo żele. Micelem tylko oczy zmywam :).
    Miałam parę glinek do mycia twarzy (logona, alva, naturado), ale tej akurat nie znam. Dobrze wiedzieć, że warta zakupu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się zdarzało użyć mleczka, ale w ramach takiego "wstepnego zmycia makijażu". A potem jakieś naturalne mydełko albo inne "myjadło" i woda. :-)

      Usuń
  18. Nigdy się z tym produktem nie spotkałam, ale z tego co piszesz jest ciekawy :)
    Do oczyszczania cery najbardziej lubię płyny miceralne i żele nawilżające :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ja szukam właśnie jakiegoś dobrego żelu :D skończę pewnie w rossmanie :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja też muszę umyć twarz wodą, bo inaczej czuję się niedomyta i nieświeża. No i szkoda mi maseczek czy kremów, które mam bez umycia twarzy nakładać. Ciekawy ten kosmetyk, może by się u mnie sprawdził, bo też lubię porządne oczyszczenie, ale bez wysuszenia :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pierwszy raz się spotykam, ale wygląda zachęcająco. Może kiedyś się skuszę. :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie miałam nigdy tego żelu:)
    Co powiesz na wspólną obserwację? :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ooo to teraz wiem na co postawić jak bede miała ochote odpocząć od mydeł, których ostatnio cały czas uzywam : )

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawa propozycja z uwagi na to iż mam cerę mieszaną... ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo ciekawy produkt. Jak skończą mi się moje żele i inne preparaty do mycia to być może się na niego skuszę :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie znam tego kosmetyku i tak jak Ty po demakijażu i tak muszę umyć twarz niezależnie od tego, czego wcześniej użyłam... :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Hm może się skusze chociaż musze przyznać ze ja ostatnio też odłożyłam kilka kremów i od razu mam lepsza cerę..

    OdpowiedzUsuń
  28. Uwielbiam ten krem oczyszczający! Doskonale się sprawdził przy mojej tłustej i trądzikowej, a jednocześnie dojrzałej i naczynkowej cerze.
    Niestety u mnie wystarczył tylko na miesiąc stosowania rano i wieczorem, a przyznam, że używałam dość oszczędnie. Biorąc pod uwagę wydajność, cena jest dla mnie jednak zbyt wysoka jak na produkt do mycia twarzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja jeszcze mam po ponad 3 miesiącach używania... ale używam tylko raz dziennie.

      Usuń
  29. Również nie wyobrażam sobie wieczornej pielęgnacji bez zmycia makijażu z wodą! Z przyjemnością przetestuję ten krem jak skończy mi się mój obecny żel do mycia twarzy! :-) Pozdrawiam :-*

    OdpowiedzUsuń
  30. Skutecznie mnie na niego skusiłaś. Niby mam coś do mycia, ale nadal szukam własnie czegoś co nie wysuszy skóry a dobrze umyje. Jak wykonuje demakijaż to jednak tez wolę umyć twarz mimo używania płynu micelarnego. Ale ten krem na prawdę mnie zainteresował, muszę się za nim rozejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo dobrze, że nie wysusza :) Ja stosuję od dłuższego czasu Iwostin :)

    OdpowiedzUsuń
  32. zaciekawiłaś mnie tym żelem... poszperam u siebie, jak wykończę zapasy;)

    pozdrawiam ciepło
    :)

    OdpowiedzUsuń
  33. przyznam, że szczerze mnie zainteresowałaś tym kremem:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja jakos zawsze mam z tym problem,bo tak jak napisałaś ciągle jakiś składnik wysusza moja skórę,teraz używam kremu Nivea,ale chyba skuszę się na ten,bo o wiele bardziej do mnie przemawia a przydałoby mi się takie coś *-*

    OdpowiedzUsuń
  35. ja również nie lubię bezwodnych kosmetyków . ;)
    może przy następnej okazji wypróbuję ten ;

    http://amachuano.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo lubię ten myjący krem. Co jakiś czas wracam do niego. A tajemniczy składnik? Black Cohosh.To wyciąg z pluskwicy groniastej (świecznicy).

    OdpowiedzUsuń
  37. Jeszcze o nim nie słyszałam... Wygląda kusząco, jakby był stworzony dla mnie ;) Dopisuję do listy must have, bo skład też ma świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja mimo że stosuję płyny micelarne to i tak rano i wieczorem oczyszczam skórę twarzy jakimś żelem do mycia i wodą :) Myślę że tego typu kosmetyk świetnie by się u mnie sprawdził :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Ciekawy produkt. Ja teraz używam emulsji oczyszczającej z Alterry, która jest przeznaczona do cery suchej. Ja z cerą mieszaną, stosuję ją tylko rano i bardzo fajnie się sprawdza. :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Właśnie rozmyślam jakie kosmetyki kupić w następnej kolejności do pielęgnacji twarzy, strasznie mi się ostatnio przesusza. Pomyślałam, żeby sprawdzić co Ty używasz - bo wiem, że lubisz kosmetyki naturalne;) Zapisuję sobie ten produkt na listę do wypróbowania, może pomoże mi uporać się z problemem mojej cery.

    OdpowiedzUsuń
  41. Mam cerę tłustą z trądzikiem, myślę więc, że przy kolejnych zakupach internetowych zwrócę uwagę na ten produkt :)

    OdpowiedzUsuń