Inspiracje: Porcelana

Bardzo dawno nie było „wpisu na życzenie”, ale napisała do mnie Ola, zamawiając wpis o „ładnej zastawie stołowej”.

Lubiana

W temacie „ładnego nakrywania do stołu” sama jeszcze raczkuję, całkiem niedawno odkryłam, jak ciekawą sprawą może być ta niby zwyczajna czynność. Poza tym też jestem na etapie rozglądania się za taką zastawą.

Wybrałam ciekawe wzory z oferty polskich producentów porcelany i są to raczej tradycyjne wzory, bo Ola nie chciała niczego nowoczesnego. Jednak nowoczesnego wzornictwa w tym zakresie też nie brak. Ćmielów Design Studio ma bardzo ciekawe.

Niektóre z tych wzorów pamiętam jeszcze z dzieciństwa, więc to taka „porcelanowa klasyka”. :-) 

Chodzież

Chodzież

Chodzież

Chodzież

Chodzież

Chodzież

Ćmielów

Ćmielów

Ćmielów

Ćmielów

Lubiana

Ćmielów

Ćmielów

Ćmielów

Ćmielów

Lubiana

Ćmielów

Ćmielów

Mnie najbardziej podobają się białe zestawy bez zdobień. Nie ma takich na tych zdjęciach, ale można je znaleźć w ofercie tych i innych producentów porcelany.


20 komentarzy:

  1. Romantic dinner tables! Tableware collections are very nice and stylish :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale cuda pokazujesz! A ja właśnie wczoraj myślałam czy do nowego domu bym sobie nie sprawiła jnowego kompletu. Chodzi za mną coś białego, prostego, bez wzorów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie do nowego domu myślę o nowym komplecie, bo obecny jest niespecjalny. I nie jest porcelanowy nawet ;-P

      Usuń
  3. Piękne. Mieszkając w mieście Villeroy@ Boch (Mettlach, Niemcy) dumna jestem z naszej polskiej porcelany :). Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że nawet w takim mieście się ją docenia! :-)

      Usuń
  4. boze jakie piekne, chiałabym miec chyba wsyztskie, tylko gdzie to trzymac:D?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie! :-)

      Też uwielbiam ładną zastawę, ale nie ma gdzie trzymać... ;-)

      Usuń
  5. A ja lubię delikatne zdobienia bądź takie, jak na ostatnim zdjęciu. Zgrubienia, ale bez złoceń itp. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też są ładne. Zwłaszcza na starych wzorach. :-)

      Usuń
  6. Uwielbiam porcelanę :) Jak juz się raz spróbuje, nie chce się pić czy jeść z innych naczyń :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja uwielbiam kwiecistą, romantyczną, kolorową porcelanę, jestem zakochana w angielskiej. Mam też sporo porcelany bo babci. W ogóle jestem wielką miłośniczką ceramiki i porcelany. Piękne inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię takie wzory na starej porcelanie. I w ogóle lubię taką starą. :-)

      Ale w takiej współczesnej wolę brak zdobień, bo na współczesnej zdobienia zwykle mi się nie podobają.

      Też mam od babci komplet, taki z lat 60, bardzo ładny. :-)

      Usuń
  8. Ja mam hopla na punkcie filiżanek, pięknej porcelanowej zastawy! Uwielbiam pić z takich naczyń kawę :) To dodaje uroku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak mam. Tylko ja pijam herbatę z porcelanowych filiżanek. :-)

      Usuń
  9. O kochana trafilas z tym wpisem, wlasnie szukam ladnej porcelany :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Najbardziej mi się podobają dwie ostatnie propozycje. Może dlatego, że moja babcia miała zastawę właśnie w takim stylu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kazde zdjecie ma swoj niepowtarrzalny charakter :)

    OdpowiedzUsuń